• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400122419180
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فعالیت ۲۹ پایگاه ثابت و سیار امدادی در خراسان جنوبی

فعالیت ۲۹ پایگاه ثابت و سیار امدادی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر با فعالیت ۲۹ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در خراسان جنوبی از ۲۵ اسفند ماه اجرا می‌شود.

محمدرضا رضایی، امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در محور امداد و نجات ­­با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا پس از دو سال شاهد افزایش چشمگیر مسافرانی خواهیم بود که از مسیر خراسان جنوبی به سایر استان‌ها از جمله مشهد مقدس سفر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور به مدت ۲۰ روز در سه محور امداد و نجات نوروزی، پویش هلال رحمت و خدمات بشردوستانه ارایه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: از اکیپ‌های فعال پست‌های نوروزی ۲۵ پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار هستند که با ۱۱ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در مجموع ۴۱ پایگاه در این مدت فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، عکس و فیلم کوتاه بشردوستی، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، مسابقه فرهنگی، خدمات زیست‌محیطی، خدمات فرهنگی، ویژه برنامه‌های مناسبتی و نیز خدمات اکیپ‌های سحاب به مسافران ارایه می‌شود.

رضایی بیان کرد: پایگاه‌هایی نیز با عنوان سفیران ایمنی و نشاط اجتماعی در این مدت راه‌اندازی می‌شود خدمات بشردوستانه برای پیشگیری از خطر تصادف در اولویت این پایگاه‌هاست؛ فضای دوستدار کودک در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند و ضمن سرگرمی برای کودکان زمینه استراحت رانندگان برای مدت کوتاه فراهم خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست در طرح نوروزی هلال احمر خدمات زیست‌محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته و اکیپ سحاب با دوچرخه برای آگاه‌سازی و خدمات امدادی و ایمنی در مناطق پرخطر فعالیت خواهد داشت که هدف اصلی از اجرای این طرح ارتقای سلامت، همدلی و تامین نشاط اجتماعی است.

وی گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح پویش هلال احمر راه‌اندازی شده که در این طرح ۱۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند و بیماران خاص و صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

رضایی یادآور شد: خیران می‌توانند با کمک‌های نقدی خود از طریق #۳*۱۱۲* ، #۱۱۲*۷۸۰* و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ در اجرا و تداوم این طرح نقش داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha