• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400122318370
  • خبرنگار : 50469

یک کارشناس دینی :

جوانان حضرت علی‌اکبر(ع) را الگوی خویش قرار دهند

جوانان حضرت علی‌اکبر(ع) را الگوی خویش قرار دهند

ایسنا/ایلام یک کارشناس دینی گفت: جوانان باید خصایص برگزیده حضرت علی‌اکبر(ع) را مانند عفت و پاکدامنی،ایثار،ادب،سخاوت، شجاعت و...یاد گرفته و نسخه عملی زندگی خود قرار دهند تا از پلیدی‌ها دور شوند و در دامان خداوند متعال آرام بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حمید هاشمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در همه‌ی انقلاب‌ها و نهضت‌ها جوانان جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که رهبر انقلاب می‌فرمایند"جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است. اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه‌اند. اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد، باز جوانان جلوتر از دیگرانند و دست آن‌ها کارآمدتر از دست دیگران است.

وی با بیان اینکه حتی در حرکت انبیای الهی هم، محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک، جوانان بودند، گفت: بی شک در انقلاب جهانی حضرت مهدی رحمه الله هم نقش جوانان بسیار پررنگ است و امام زمانهم جوانانی مانند علی اکبر (ع) می خواهد که باید خود را در دوران غیبت کبری آماده کنند.
این کارشناس دینی تصریح کرد:جوانان امروز باید به خصایص بلند و اوصاف شایسته حضرت علی اکبر (ع) مثل عفت و پاکدامنی، ایثار، ادب، وقار، سخاوت، شجاعت ، اطاعت و تسلیم بودن در برابر فرمان امام خود آراسته شده و حمایت از دین را از آن سرور خوبان یاد گرفته و نسخه عملی زندگی خویش قرار دهند و با پناه آوردن به بارگاه ربانی ایشان ، از تمام ناپاکی‌ها دست شسته و از دام رهبران شیطان صفت رهیده، به سوی خداوند عالم رفته و در دامان پروردگار مهرآفرین آرام گیرند.
هاشمی یکی از امتیازات حضرت علی اکبر (ع) را شهادت در رکاب امام زمان خود،یعنی حضرت سیدالشهداء در کربلا دانست و تصریح کرد: جدای از امتیاز شهادت حضور در رکاب امام حسین(ع)سعادتی بس رفیع است.
وی یکی دیگر از امتیازات ایشان را شجاعت و دلیری  معرفی کرد و گفت: در روز عاشورا وقتی که به دشمن حمله ور شدند،دشمن تصور می کرد که حیدر کرار علی بن ابیطالب (ع) به جنگ آنان آمده است، پس جوانان امروز هم با الگوگیری از علی اکبر (ع) و توجه به معنویات و با دوری از گناهان و بدی‌ها می توانند امام زمان خود را یاری کرده و برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی‌(ع) تلاش مضاعف داشته باشند تا همانگونه که حضرت علی اکبر (ع) مورد رضایت امام زمان خود بود و به او مباهات می‌کرد، طوری عمل کنیم تا حضرت مهدی( ع)از اعمال و رفتار ما راضی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha