• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400122116443
  • خبرنگار : 71640

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد

بهترین راه برای ثبت دادخواست، دفاتر خدمات الکترونیک است

بهترین راه برای ثبت دادخواست، دفاتر خدمات الکترونیک است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین راه جهت ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، در دومین جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران دفاتر استانی دیوان عدالت اداری، طراحی و تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات دفاتر استانی را ضروری دانست و گفت: تا پایان فروردین ماه سال آینده کارگروهی توسط اداره کل دبیرخانه مرکزی و دفاتر استانی با بهره‌گیری از ظرفیت سایر بخش های دیوان تشکیل شود تا تمام موارد و مشکلات دفاتر استانی دیوان در آن مطرح و راهکاری برای آنها پیش‌بینی و به مدیران دفاتر نیز نتیجه اطلاع رسانی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به دغدغه‌مندی درخصوص کاهش هزینه‌های مردم و بیت‌المال گفت: تا حدی که در توان دارید در استان ها هموطنان را ارشاد کنید تا ضمن طرح صحیح دادخواست، از مراجعه به مرکز کشور و ساختمان دیوان عدالت اداری خودداری نمایند. چرا که هیچ تفاوتی بین دادخواست ثبت شده از ساختمان مرکزی دیوان با دادخواستی که از طرف دیگر ثبت می‌شود وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین راه جهت ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک است و یکی از وظایف دفاتر استانی تبیین و توضیح این مهم است که اشخاص را برای ثبت دادخواست و لوایح به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سوق دهند تا علاوه بر این‌که از مراجعه آن‌ها به مراکز استان‌ها و یا تهران برای ثبت دادخواست جلوگیری می‌شود در وقت و هزینه آن‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می گیرد.

مظفری ارشاد و معاضدت را یکی از مهمترین ظرفیت‌های دفاتر استانی دیوان عدالت اداری خواند و افزود: مشاوره درست و صحیح به افراد، موجب طرح صحیح دادخواست و پیشگیری از ورود پرونده به دیوان می‌شود به طوری که در برخی موارد، ارشاد و راهنمایی موجب می‌شود که اشخاص متوجه شوند که دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به مطالبات آن‌ها نبوده و باید شکایت خود را به دیگر سازمان‌ها ارجاع دهند که این موارد برخواسته از مشاوره درست است.

رئیس دیوان عدالت اداری حوزه پیشگیری را از دیگر وظایف مهم دفاتر استانی دیوان دانست و افزود: دفاتر نمایندگی استانی دیوان بازوان پرتوان دیوان عدالت اداری در اجرای عدالت و نظارت قضایی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌باشند و مدیران دفاتر باید موارد پرتکرار در شکایت‌ها را بررسی کنند و در صورت لزوم با مدیران دستگاه اجرایی مربوطه جلساتی را به جهت تسریع در حل موضوع داشته باشند هر چند که این موضوع در دستور کار خود ما نیز قرار دارد و در سال آینده با حضور در استان‌ها و جلسات با مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات را پیگیری کرده تا بتوان بیشتر موارد را قبل از شکایت در دیوان عدالت اداری از طریق دستگاه مربوطه حل کرد.

مظفری در پایان به مدیران دفاتر استانی وعده داد که از طریق سامانه داخلی دیوان عدالت اداری شرایطی فراهم شود که همه مدیران دفاتر استانی این امکان را داشته باشند که روزانه مسائل و مشکلات مهم که باید سریعا پیگیری شود را مستقیما به کارتابل الکترونیکی رئیس دیوان عدالت اداری ارسال کنند تا بلافاصله از طریق رئیس دیوان برای مدیر مربوطه به جهت پیگیری و حل موضوع ارسال شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه مجازی که با حضور رئیس، معاونان و مدیران کل دیوان عدالت اداری برگزار شد، مدیران دفاتر برخی از استان ها به بیان موضوعات مهم و مشکلات پرداختند که توسط مسئولین دیوان به آنها پاسخ و قول رسیدگی داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha