• جمعه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400122015858
  • خبرنگار : 50160

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

کسبه با مردم با انصاف برخورد کنند

کسبه با مردم با انصاف برخورد کنند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان از کسبه منصف زنجانی قدردانی و توصیه کرد تا با انصاف رفتار کنند تا مورد رأفت خداوند متعال قرار بگیرند.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۰ اسفندماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، با تاکید بر نظارت بر بازار در آستانه سال جدید، اظهار کرد: اصناف منصف نعمت هستند و امیدواریم در این ایام نیز کاسبان با مردم با انصاف برخورد کنند.

وی به ایام پیش‌رو نیز اشاره کرد و افزود: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا است. خون مطهر سیدالشهدا (ع) دین اسلام را زنده نگهداشته است و مسلمانان با رفتار، کردار و عزاداری برای امام حسین (ع) راه این امام همام را ادامه می‌دهند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بزرگداشت یاد و نام شهدا موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار، شهادت و تلاش است، تصریح کرد: این مهم سرمایه‌گذاری برای اهداف بلندمدت است. فرهنگ‌ ایثار اوج انسانیت به شمار می‌رود. شهدای ایران و سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان از جان خود برای عزت اسلام و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کل بشریت گذشتند.

آیت‌الله خاتمی به وقایع اسفند سال ۶۳ اشاره کرد و یادآور شد: در این سال با بمب‌گذاری در نماز جمعه تعدادی از هموطنان به شهادت رسیدند. دشمن از هر جایی که می‌ترسد و هراس دارد همان جا را هدف توطئه‌های شوم‌ خود قرار می‌دهد. نماز جمعه قرارگاه بصیرت‌افزایی و تقوا، مهر و محبت است.

امام جمعه زنجان به ۲۵ اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط مزدوران رژیم بعثی عراق اشاره کرد و یادآورشد: در این روز بسیاری از هموطنان غیرنظامی اعم از کودک و بزرگسال و پیر و جوان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گفت: با تلاش‌های این نهاد ایران در زمره فضایی شدن قرار گرفت و نخستین کشور اسلامی بود که ماهواره نور ۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین و با موفقیت قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha