علیرضا حقی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: دوچرخه سواران تقریبا از سال ۲۰۱۹ در هیچ مسابقهای شرکت نکرده اند اما با توجه به چیزی که ما در تمرینات دیده ایم شرایط شان خیلی بهتر از سالهای قبل است. حالا در مسابقات ترکیه هم شرکت کنند، قبل از قهرمانی آسیا محک میخورند. البته رکابزنان روسیه و بلاروس اجازه حضور در مسابقات ترکیه را ندارند و این به نفع رکابزنان ما است.
او ادامه داد: ۸ نفری که انتخاب شده اند، بهترین های حال حاضر ایران هستند. برخی ها اعتراض داشتند که خوب و بهتر بودهاند اما با توجه به تمرین، همه چیز مشخص است. الان دیگر همه چیز اصولی شده و پاورمتر موجود است و هر روز می توان چک کرد که وضعیت هر ورزشکار چگونه است. من خودم زمانی که ورزشکار بودم دوست نداشتم مسابقه انتخابی بگذارند چون معتقد بودم که مسابقه انتخابی باعث نابودی ورزشکار می شود و حتی باعث می شود که دنبال دارو برود اما این فرصت را برای همه دوچرخه سواران ایجاد کردم و مطابق پروفایل مسیر دو مسابقه انتخابی در سر بالا و تایم تریل انفرادی برگزار کردم و نفراتی که انتخاب شدند کسانی بودند که حقشان بود.
او همچنین گفت: در روز اول با توجه به شرایط تمرینی میدانستم چه کسانی انتخاب می شوند و در روز آخر هم پس از انتخابی همان نفرات انتخاب شدند. حالا کسی که خط میخورد به دلیل اینکه عصبانی است ممکن است حرف هایی بزند اما به هر حال پلهای پشت سر خودش را خراب میکند. ما بهتر از این نفرات نداشتیم و نخواهیم داشت.
او در پاسخ به این پرسش که چرا تنها یک نفر را در رده جوانان انتخاب کرد؟ گفت: فاصله نفر بعدی با کسی که من انتخاب کردم در حدود ۵ تا ۶ دقیقه است و این فاصله خیلی زیاد است. حتی اگر پول هم داشتیم اجازه نمیدادم نفرات بیشتری در رده جوانان اعزام شوند. در رده جوانان در هر دو ماده استقامت و تایم تریل شانس مدال داریم. در رده امید هم سه نفر اعزام میکنیم که رکابزنان خوبی هستند. واقعیت این است که ما نسبت به کشورهای دیگر عقبیم اما با این حال تیم خوبی داریم و من به این تیم امیدوارم که بتواند نتیجه خوبی بگیرد و در رده بزرگسالان نیز در تایم تریل تیمی و استقامت شانس مدال داریم.
حقی در مورد مشکلاتی که میزبان به وجود آورده است، بیان کرد: ما در حال حاضر هنوز به دنبال گرفتن ویزای تاجیکستان هستیم و این در حالی است که صبح بیست و چهارم اسفند قرار است عازم ترکیه شویم تا در مسابقات این کشور شرکت کنیم. نکته جالب این است که تاجیکستان دوچرخه سواری قوی ندارد نمیدانم چرا میزبانی را به این کشور داده اند. تا الان نزدیک به پنج دفعه دفترچه فنی مسابقات را تغییر دادهاند. یکبار اعلام کردند که تایم تریل تیمی با چهار نفر برگزار میشود اما سپس اعلام کردند ۶ نفره است. در آخرین دفترچه ای که ارسال کردهاند، دوباره آن را به چهار نفر تغییر دادهاند.
او ادامه داد: مسیر تایم تریل تیمی هم ابتدا اعلام کردند ۴۴ کیلومتر است بعد آن را به ۴۲ کیلومتر تغییر دادند و الان ۲۴ کیلومتر شده است. جالب این است که مسیر تایم تریل انفرادی جوانان و امید مردان و بانوان بزرگسال ۲۴ کیلومتر است در حالی که هیچ وقت این گونه نبوده که مسافت مسیرها یکسان باشد. تا زمانی که ما در جلسه فنی مسابقات شرکت نکنیم، دقیقا مشخص نیست که مسیر ها چند کیلومتر و شرایط چگونه است.
سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران در مورد مشکل تجهیزات تیم ملی نیز تاکید کرد: واقعا تجهیزات ما قدیمی است و برای مسابقه تریل تیمی به زور توانستیم چهار دوچرخه جمع و جور کنیم. ملی پوشان از دوچرخه ها و تجهیزات شخصی خودشان استفاده می کنند. در تایم تریل تیمی تجهیزات مهم است. با وجود اینکه تجهیزات ما مربوط به سال ۲۰۱۶ است و با سختی فراوان داریم در مسابقات شرکت می کنیم اما ناامید نیستیم. امیدوارم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در بحث تجهیزات به ما کمک کنند. حالا مسابقات قهرمانی آسیا را با هر شرایطی که هست پشت سر می گذاریم اما برای بازیهای کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی واقعا نیاز به تجهیزات جدید داریم.
انتهای پیام
نظرات