• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400121713608
  • خبرنگار : 50404

/روی خط تئاتر/

بر صحنه نمایش مشهد چه می‌گذرد؟

بر صحنه نمایش مشهد چه می‌گذرد؟
عکس تزئینی است.

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با فرا رسیدن روزهای پایانی سال تنها سه نمایش بر صحنه نمایش مشهد در حال اجرا هستند.

با توجه به اینکه روزهای کمی به پایان سال مانده و گروه‌های تئاتر مشهد، نمایش‌های جدید خود را برای سال جدید آماده می‌کنند، در حال حاضر ۳ نمایش آش آشتی‌کنان، آپاندیس و جنایات و مکافات بر صحنه نمایش مشهد به اجرا رفته است و احتمالا تا پایان سال، نمایش دیگری به جمع آن‌ها اضافه نشود. در ادامه به معرفی این نمایش‌ها می‌پردازیم.

آش آشتی‌کنان

نمایش کمدی آش آشتی‌کنان به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محمد جهانپا که پیش از این در تماشاخانه حوزه هنری به صحنه رفته و با استقبال بسیار مخاطبان مواجه شده بود، مجددا به صحنه نمایش بازگشته و در حال حاضر در خیابان فکوری ۴۵، خیابان فراز، ابتدای فراز ۱، آمفی تئاتر مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان مشهد، تماشاخانه استاد داود کیانیان به اجرا می‌پردازد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده آش‌آباد سال‌هاست درگیر نزاع ۲ طایفه آش‌بالایی و آش‌پایینی است. هر چیز کوچکی در این آبادی می‌تواند منشاء اختلافی بزرگ و جنگی بزرگتر باشد. سینا و سارا که خواهر و برادر و از بدِ روزگار نوه‌ هر ۲ طرف مناقشه‌اند، در این میان بین طرفین تقسیم شده و از هم دور افتاده‌اند. آن ۲ مصمم‌اند در کشاکش این درگیری‌ها با آشتی آش‌بالایی‌ها و آش‌پایینی‌ها به یکدیگر برسند، اما...

نمایش آش آشتی‌کنان کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و گروه جلوه هشتم است و علیرضا رواندل، پرستش سلطانی، امیر احسان امیرپور، مجید بخششیان، جلال کریم‌زاده، حسن قادری، مهشید شریفی، علی ضمیری، فرشاد قاسمی، شاهین نورایی، سحر داودی، مهناز آسوده، مونا ستوده‌فر، غزل نورآبادی، سهیل سهیلی، مهرانا عبدالهیان، امیرحسین مالکی، سجاد نورالهی، حسام سلطانی، حسین صدیقی، محمد تقی‌نژاد و علی جوانمرد بازیگران آن را تشکیل می‌دهند. این نمایش هرشب ساعت ۱۹ به مدت ۷۵ دقیقه به روی صحنه می‌رود.

بر صحنه نمایش مشهد چه می‌گذرد؟

آپاندیس

نمایش آپاندیس به نویسندگی و کارگردانی مجتبی زادفر و تهیه‌کنندگی مهدی غلامی، درامی اجتماعی، خانوادگی و بیانی از زندگی عادی مردم در این دوره است. داستان درباره پسری جوان به نام کوروش است که درگیر کار و زندگی شده است. یک روز وقتی به خانه باز می‌گردد با درد شکم مواجه می‌شود، اما به آن توجهی نمی‌کند. اعضاء خانواده هم به مشکل پسر جوان توجهی نمی‌کنند و هرکس درگیر امورات خودش است. در نهایت ترکیدن آپاندیس کوروش او را به بیمارستان می‌کشاند و... .

این نمایش که از ۸ اسفندماه به روی صحنه رفته است، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه خورشید، حدفاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش‌آموز به اجرا می‌پردازد. از بازیگران آن نیز می‌توان به حمید رضا جندقی، سمیه قائمی، امیرحسین عامل، مهلا پژمان، تکتم غلامزاده، علی صدایی، شهریار فنایی، سید مصطفی ظریف و عماد غلامی اشاره کرد.

بر صحنه نمایش مشهد چه می‌گذرد؟

جنایات و مکافات

نمایش جنایات و مکافات نویسندگی و کارگردانی محمدحسین عرب، با نگاهی به رمان جنایات و مکافات داستایوفسکی، هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه استاد لطفی پردیس تئاتر مستقل مشهد، واقع در خیابان صارمی، حد فاصل میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود. 

از بازیگران این نمایش می‌توان به سینا سامانی، ابوالفضل بهاری،  رکسانا یوسفی، الهه عبدی، محمد رضا غفاریان و میکائیل تیموری اشاره کرد.

بر صحنه نمایش مشهد چه می‌گذرد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha