• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400121612553
  • خبرنگار : 50496

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

ظرفیت تامین آب روستاها به ٢۵٣ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسید

ظرفیت تامین آب روستاها به ٢۵٣ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسید

ایسنا/خوزستان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان جهت آبرسانی پایدار به ١١٠١ روستای استا هزینه شده است، گفت: با اجرای این پروژه ها ظرفیت تامین آب در روستاها به ٢۵٣ هزار متر در شبانه‌روز رسید.

محمدرضا کرمی نژاد در آیین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز، ۱۶ اسفندماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به پروژه آبرسانی به ١٩ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی اظهار کرد: این روستاها یا فاقد آب بوده‌اند که برای اولین‌بار آبرسانی می‌شوند و یا کمبود شدید آب داشته‌اند.

وی افزود: ظرفیت این پروژه حدود ١٠ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که ٣٠ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد و منبع آب آن نیز رودخانه کرخه است.

کرمی نژاد با اشاره به جزئیات این پروژه، تصریح کرد: در این پروژه ۵٢ کیلومتر خط انتقال، مخزن ٣ هزار و ۵٠٠ متر مکعبی و تصفیه‌خانه آب به صورت کامل احداث شده و اعتبار هزینه شده در این پروژه نیز ١٢٠ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: در چند ماه گذشته به یک هزار و ۱۰۱ روستا در استان آبرسانی شده‌ است که ۶١۵ روستا از این تعداد، یا فاقد آب یا کم آب بودند. این پروژه‌های اجرا شده آبرسانی، ۶٣ هزار خانوار با جمعیت ٢۴۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: ۴٨۶ روستا در استان با ۴٨ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ١٨۶ هزار نفر که در حد چند ساعت آب داشتند اکنون آب پایدار ٢۴ ساعته دارند.

کرمی نژاد بیان کرد: احداث ۵۴٠ کیلومتر خط لوله در ۴٩٠ روستا، احداث ٢۵ ایستگاه پمپاژ در ١٧ شهرستان و ۴٠۴ روستا، احداث ٢٣ حلقه چاه در ٨ شهرستان و ٩٣ روستا، لایروبی ٧٠ تصفیه‌خانه و بازسازی کامل ۵۴ تصفیه و خریداری، تعمیر و نصب ۲۵٠ الکتروپمپ از اقدامات در راستای بحث آب در استان بوده است.  

وی با بیان اینکه بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان جهت آبرسانی پایدار به ١١٠١ روستای استا هزینه شده است، گفت: با اجرای این پروژه ها ظرفیت تامین آب در روستاها به ٢۵٣ هزار متر در شبانه‌روز رسید.

کرمی نژاد تصریح کرد: ١٠٠ میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های آبرسانی استان از محل بنیاد برکت، ٢٠٠ میلیارد تومان از طریق تبصره ١۴، ٢٧۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ٩٢ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه اختصاص داده شد که مجموع آن‌ها تقریبا ٧٠٠ میلیارد تومان می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha