• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403041006420
  • منبع : نمایندگی خوزستان

در نشست هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی استان مطرح شد

ضرورت اصلاح حکمرانی آب با اتکا به توان نخبگان بومی خوزستان

ضرورت اصلاح حکمرانی آب با اتکا به توان نخبگان بومی خوزستان

ایسنا/خوزستان در نشست هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی استان بر ضرورت اصلاح حکمرانی آب با اتکا به توان نخبگان بومی خوزستان تاکید شد.

مهدی کردزنگنه رییس بنیاد نخبگان خوزستان با تاکید بر ضرورت تجمیع نظرات تخصصی و کارشناسانه برای حل مسائل مختلف، به بیان اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی و نقش‌آفرینی آن‌ها در حل چالش‌ها و مسائل استان پرداخت.

آب در خوزستان، معنایی فراتر از دیگر نقاط ایران دارد. این منطقه گرچه به نفت و پتروشیمی و پالایشگاه و فولاد و صنایع مادر دیگر شناخته می‌شود، اما کشاورزی در آن قدمتی دیرینه دارد و بخش زیادی از مردم خوزستان به زراعت و باغداری مشغول هستند و در نتیجه مساله آب برای آن‌ها بسیار حیاتی‌تر است.

کمبود آب در خوزستان به کشاورزی خلاصه نمی‌شود بلکه استان در بخش آب شرب هم با مشکلات بسیار مواجه است و این مساله زمانی شکل جدی‌تر به خود می‌گیرد که بدانیم خوزستان گرمترین نقطه ایران است و در فصل گرما، برخی از شهرهای این استان روزهای زیادی دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از بنیاد نخبگان استان، در همین راستا، نشست هیئت اندیشه‌ورزی مدیریت منابع آب خوزستان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد که در این نشست مهدی کردزنگنه رییس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به این‌که شناسایی ریشه مشکلات و ارائه راه‌حل برای برون‌رفت از آن‌ها از مهمترین فعالیت‌های نخبگانی است، با تاکید بر ضرورت تجمیع نظرات تخصصی و کارشناسانه برای حل مسائل مختلف، به بیان اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی و نقش‌آفرینی آن‌ها در حل چالش‌ها و مسائل استان پرداخت.

مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز بر لزوم افرایش اثرگذاری نخبگان در حل مسائل استان تاکید کرد و با مثبت ارزیابی کردن اقدام بنیاد ملی نخبگان در ایجاد هیئت‌‎های اندیشه‌ورزی، پایش اطلاعات پایه‌ای منابع آب و مدل حکمرانی آب در استان را از جمله محورهای اصلی چالش آب در استان خوزستان دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha