• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400121511832
  • خبرنگار : 71647

مروری بر مهمترین عناوین روزنامه های امروز جهان

مروری بر مهمترین عناوین روزنامه های امروز جهان

مزاکرات آتش بس میان اوکراین و روسیه و تظاهرات ضدجنگ مردم آلمان، از سوژه های روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار روزنامه های جهان به روایت آلبرت کوچویی  در روز یکشنبه ـ ۱۵ اسفند ماه ـ به شرح زیر است:


معنای جنگ

مروری بر مهمترین عناوین روزنامه های امروز جهان


مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین ادامه دارد. آتش بس برای انتقال شهروندان ماریوپل و ولنوواخا از آتش جنگ. این نگاه نخست روزنامه گاردین است به جنگ در اوکراین و با آن دیگر روزنامه های انگلیس.

روسیه، گاز را بر اروپا نخواهد بست. آلمان می گوید، این نشانه صلح است. به گونه ای شاخه زیتون از سوی روسیه.
زلنسکی رئیس جمهوی اوکراین، به ناتو، تاخت که هنوز اوکراین را منطقه پرواز ممنوع، نمی دانند. لهستان می گوید ما معنای جنگ را می دانیم می گویند یک میلیون و دویست هزار تن از اوکراین گریخته اند این آغاز بحران پناهجویان اوکراینی است.


آلمان شرمت باد!

مروری بر مهمترین عناوین روزنامه های امروز جهان


بیلد و با آن دیگر روزنامه های آلمان، از تظاهرات علیه جنگ می گویند آلمان! شرمت باد! شعار تظاهرکنندگان است. بیلد می نویسد: به نظر می آید. تحریم علیه روسیه، یگانه ترین در جهان باشد. عنوان نخست شپیگل هم می گوید: این سلاح اقتصادی رو به روسیه است. اما پرسش این است: شلیک آن، اثری نخواهد داشت؟


کارزار انتخابات

مروری بر مهمترین عناوین روزنامه های امروز جهان


روزنامه باریزین و با آن دیگر روزنامه های فرانسه، نگاه به حضور امانوئل مکرون، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دارد جنگ در اروپا به پیش می تازد و در این میان امانوئل مکرون، به نظر می آید، سخت مایل است باز در کاخ الیزه، بماند. این کوتاه ترین و غریب ترین رقابت انتخاباتی رئیس جمهوری در تاریخ نوین فرانسه است. فقط پنج هفته رقابت. فرانسه هنوز درگیر همه گیری ویروس کووید ۱۹ است. تلاش مکرون در گپ و گوی با پوتین برای پرهیز از جنگ در اوکراین بی حاصل بود. با این همه بخت پیروزی او ۸۸ درصد است. اگر دور دومی باشد، رقیب شانه به شانه او مارین لوپن خواهد بود. یک پوپولیست راست گرا.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:


اعتیاد به اینترنت

مروری بر مهمترین عناوین روزنامه های امروز جهان


بخش دانش روزنامه ایتالیایی له رپوبلیکا، در گزارشی نگاه به اعتیاد به اینترنت دارد. و اینکه چگونه می توان از آن رهایی یافت. پژوهش دانشگاه های فرانکفورت و هاپدلبرگ نشان می دهد که ۴۰ درصد آدم ها، به اینترنت اعتیاد دارند. اعتیاد به اینترنت و بازی های رایانه ای. گزارش می گوید: البته می توان آن را  درمان کرد. این پژوهش در میان ۴۲۲ جوان ۱۲  تا ۱۸ سال سرگرفت. جوانانی از ۳۳ مدرسه مختلف. همین، نشانگر اعتیاد مخاطره آمیز به آن بود. به گونه ای این جست و جو در یافتن شادمانی است. پژوهشگران می گویند، با کاهش فعالیت فرزندان و پرخاشگری و همچنین نادیده انگاری دیگران، می باید، به سرعت درصدد درمان اعتیاد به اینترنت و بازی های رایانه ای با کمک مشاوران و روانشناسان بر آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha