به گزارش ایسنا، این جشنواره که از سوی اندیشکده پیشرفت گردشگری برگزار میشود، قرار است عملکرد سازمانهای متقاضی در رابطه با طراحی، تولید و عرضه محصول و ارائه خدمت مرتبط با صنعت گردشگری و با توجه به معیارهای الگوی پیشرفت گردشگری را ارزیابی کند.
براساس توضیح اندیشکده پیشرفت گردشگری، جوایز این جشنواره شامل سطوحی است که برای تعیین آنها ارزیابی همهجانبه و کاملی از فعالیتهای عملیاتی و کیفی سازمان در ارتباط با محصولات و خدمات گردشگری از جمله پایداری تولید و خدمات، مدیریت سرمایه انسانی و مطابقت با نیازمندیهای گردشگران و سایر ذینفعان انجام میشود.
حامد فروزان ـ رییس اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران ـ در توضیحات بیشتر گفت: با در دستور کار قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید الگوی پیشرفته بومی خود را متکی بر مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی تعریف و ارائه کنیم، در طول فعالیت اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران، خبرگان و متفکران این صنعت بر بستر این اندیشکده گردهم آمدند و با مطالعه جدیدترین روشها و مدلهای تعالی جهان و منابع مطالعاتی الگوهای پیشرفت ارائه شده توسط اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی کشورمان، ویرایش سال۱۴۰۰ الگوی پیشرفت گردشگری را تعریف و ارائه کردند.
وی ادامه داد: جهت گفتمانسازی الگوی پیشرفت گردشگری در میان فعالان این حوزه، با هماندیشی متخصصان و مدیران صنعت گردشگری، ساز و کار جشنواره پیشرفت گردشگری ایران برای تبدیل گفتمان پیشرفت به الگوی حاکم بر ذهنها و دلهای مالکان، مدیران و کارکنان قرن جدید گردشگری کشور، انتخاب شد.
رییس جشنواره ملی پیشرفت گردشگری افزود: این جشنواره در شروع قرن ۱۵ با هدف آغاز راه پیشرفت و اعتلای گردشگری کشورمان برگزار میشود و هر سال تمام مجموعهها، شرکتها و سازمانهای خصوصی و دولتی فعال در حوزه گردشگری میتوانند در این جشنواره حضور یافته و با پیشرفت گردشگری ایران همراه شوند.
رییس اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران ادامه داد: در کمیته علمی جشنوار، با درک ضرورت بهرهگیری از ظرفیت عرصههای مختلف علمی برای توانمندسازی هرچه بیشتر مجموعهها و سازمانهای فعال در گردشگری در مسیر پیمودن نقشه راه پیشرفت گردشگری کشور، پذیرای متفکران و صاحبنظران عرصه پیشرفت و صنعت گردشگری هستیم تا هدف بهرهگیری حداکثری از ظرفیت عرصههای علمی و تجارب عملیاتی متفکران و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی را در این حوزه، بر بستر اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران محقق کنیم.
اندیشکده پیشرفت گردشگری همچنین توضیح داده است: جشنواره ملی پیشرفت گردشگری ایران محملی است برای صحهگذاری بر تلاش سازمانهای فعال در صنعت گردشگری کشور و بیانگر تعهد سازمانهای متقاضی نظام بهبود مداوم در مسیر پیشرفت متوازن که برخی از مفاهیم ارزشی این مدل عبارتند از:
۱- ارزشگذاری به مدیران، کارشناسان، محققان و افرادی که در سازمان به پیشرفت بها میدهند و به استقرار سازوکار آن متعهدند.
۲- ارزشگذاری به خلاقیت و نو آوری در ارائه خدمات و محصولات ناب که فلسفه وجودی سازمان تحقق مطلوب آن است.
۳- ارزشگذاری به انتظارات گردشگران و رضایت ذینفعان دیگر به طور متوازن که پیشرفت متوازن سازمان در گرو رضایت ایشان است.
بابک یاوریفر ـ معاون اجرایی اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران ـ نیز در توضیحات تکمیلی درباره رویه حضور در این جشنواره به ایسنا گفت: به سازمانهایی که برای حضور در این جشنواره اعلام تقاضا کنند، مدل پیشرفت گردشگری ارسال میشود، آموزشهای لازم داده خواهد شد و براساس آن مدل، نقاط قوت و ضعف پیشرفت گردشگری احصاء میشود و با عنوان گزارش بازخورد به متقاضیان انتقال داده خواهد شد و در اختتامیه هم اعلام میشود سازمانهای شرکتکننده و یا متقاضیان حائز چه سطحی از بلوغ در پیشرفت گردشگری شدهاند و در نهایت از برگزیدگان تقدیر خواهد شد. این فرآیند به سازمانها و شرکتها کمک خواهد کرد با رفع نقاط ضعف در سالهای آینده به سطوح بالاتری از این جشنواره دست یابند.
اختتامیه این جشنواره در شهریورماه سال ۱۴۰۱ خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوان به نشانی http://iran3t.ir/ مراجعه کرد.
انتهای پیام
نظرات