• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400113022548
  • خبرنگار : 50037

فعالیت ۴ واحد قالیشویی مجوز دار در اسدآباد/قالیشویی‌های سیار تحت نظارت اتاق اصناف نیست

فعالیت ۴ واحد قالیشویی مجوز دار در اسدآباد/قالیشویی‌های سیار تحت نظارت اتاق اصناف نیست

ایسنا/همدان رئیس اتاق اصناف اسدآباد از فعالیت چهار واحد قالیشویی دارای پروانه کسب و مجوزدار در این شهرستان خبر داد.

موسی‌رضا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیش از این نرخ‌نامه قالیشویی‌های شهرستان ساماندهی نشده بود، اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش مشتری قالیشویی‌ها برای جلوگیری از هر گونه تخلف و گران‌فروشی نرخ نامه جدید در کمیسیون تنظیم بازار مصوب و به قالیشویی‌های سطح شهرستان اعلام شده است.

وی افزود:در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان نرخ جدید شستشوی فرش توسط قالیشویی‌های اسدآباد هر متر فرش ماشینی هشت هزار تومان،هر متر فرش دستبافت ۲۵ هزار تومان،هرمتر موکت سه هزار تومان ،هر متر فرش ابریشم ۳۵هزار تومان،پتوی یک نفره ۲۰ هزار تومان و پتوی دو نفره ۳۰هزار تومان مصوب شد.

غفاریان در ادامه گفت: در صورت بروز هر گونه آسیب و پارگی در حین شستشو و طرح شکایات از سوی مشتری، کارشناس متخصص، فرش مربوطه را بررسی می کند و تشخیص می دهد که این پارگی به دلیل کوتاهی و اشتباه قالی شویی است و یا به دلیل پوسیدگی و از بین رفتن خود فرش است که اگر اشتباه قالی شویی محرض شود باید واحد مربوطه خسارت وارده را پرداخت کند.

وی در توصیه به شهروندان تاکید کرد: شهروندان قبل از تحویل فرش های خود به قالیشویی با تماس با اتحادیه مجوز قالیشویی مورد نظر خود را استعلام کنند و به تبلیغات کاغذی و مجازی اکتفا و اعتماد نکنند و از تحویل فرش و اموال خود به مراکز غیرقانونی جدا خودداری کنند.

غفاریان یاد آور شد: در شهرستان اسدآباد تنها چهار واحد قالیشویی مجوز دار دارای فعالیت بوده و قالیشوی‌های سیار تحت نظر اتاق اصناف و یا اتحادیه نیستند و در صورت تحویل فرش توسط مشتریان به این نوع از قالی‌شویی‌های سیار احتمال سرقت وجود خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف را به سامانه ۱۲۴ اطلاع یا سرشماره ۱۰۰۰۱۲۷ پیامک کنند،اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا نظارت بر واحدهای صنفی قالیشویی افزایش و با دقت بیشتری انجام می شود و  بازرسین اتحادیه و اتاق اصناف به صورت مرتب از واحدهای صنفی سرکشی کرده و بر کار آن ها نظارت می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha