• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400112721300

تعهد البرز برای ساخت ۳۰ هزار مسکن در سال

تعهد البرز برای ساخت ۳۰ هزار مسکن در سال

ایسنا/البرز استاندار البرز گفت: سالانه ساخت حدود ۳۰ هزار مسکن برای استان تعیین ظرفیت شده تا ظرف چهار سال برای البرز ۱۲۰ هزار مسکن ساخته شود.

به گزارش ایسنا مجتبی عبدالهی روز چهارشنبه ۲۷ بهمن در آیین افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی و کلنگ زنی ۴۰۰ واحد مسکونی جدید در گرمدره اظهار کرد: البرز این توانایی را دارد که بیش از سهمیه مشخص شده به ساخت مسکن بپردازد. با توجه به ظرفیت‌های هشتگرد توانایی این منطقه بیشتراست.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن چند ماموریت اساسی و پایه ای دارد که در اساسنامه آن آمده و بر اساس حکم رهبر انقلاب، بخشی از آن موضوع مسکن نیازمندان جامعه است. با توجه به روند افزایش قیمت مسکن تامین مسکن برای خانواده‌های نیازمند بسیارمهم است و در قانون اساسی ما نیزبرآن تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌هایی که سپری شد بنیاد مسکن عملکرد خوبی داشته، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرو سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم نیز وظیفه خطیری برای ساخت یک میلیون مسکن در سال  برگردن دارد. استانداری نیز با تمام ظرفیت و توان در خدمت بنیاد مسکن است. یقینا موفقیت بنیاد مسکن، موفقیت استانداری و دولت در راستای تحقق ساخت چهار میلیون مسکن است.

وی تأکید کرد: مسکنی که ساخته می‌شود باید از لحاظ کیفیت به گونه‌ای باشد که حداقل ۱۰۰ سال عمر کند اما مسکن‌هایی که در گذشته ساخته شده شاید از لحاظ کیفیت مواد مناسب نبوده است. تقاضا این است که توجه در زمینه کیفیت مسکن طوری باشد که از ثروت ملی درست استفاده شود و مسکن ها بالای ۱۰۰ سال عمر کنند.

عبدالهی نکته حائز اهمیت دیگر را ورود بنیاد مسکن به موضوع بافت فرسوده دانست و افزود: در استان تلاش زیادی در این مورد داریم و همواره به مدیران شهری و شهرداری‌ها در این مورد تاکید می‌شود. باید بیش از آنچه تاکنون اتفاق افتاده باید به احیای بافت فرسوده بپردازیم زیرا می تواند در رفع مشکلات کارگشا باشد.

وی از دیگر موضوعات با اهمیت را موضوع اشتغال در روستاها عنوان کرد و گفت: همزمان با ساخت و ساز باید توجه ویژه ای به اشتغال در روستاها وجود داشته باشد. باید زندگی را به روستاها برگردانیم و سال به سال مهاجرت معکوس افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha