• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400112418832

مدرس قانون مناقصات و قرارداد های صنعتی مطرح کرد:

لزوم برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه تهیه و تنظیم قراردادها در خراسان شمالی

لزوم برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه تهیه و تنظیم قراردادها در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدرس قانون مناقصات و قرارداد های صنعتی گفت: نیاز است در حوزه تنظیم و عقد قراردادها دوره‌های تخصصی به خصوص در استان‌های محروم برگزار شود.

رسولی در حاشیه دوره آموزشی تنظیم و عقد قراردادهای پیمانکاری و خرید سازمان تامین اجتماعی که از سوی جهاد دانشگاهی در خراسان شمالی برگزار شد، در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه خروجی چنین دوره هایی در استان‌هایی مانند خراسان شمالی بسیار مناسب خواهد بود، اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌ها در نحوه برگزاری مناقصات مشکلات جدی را دارند که این مشکلات در استان های حاشیه ای بسیار دیده می شود و باید با آموزش های مکرر این مشکلات را کم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۱ آیین نامه معاملاتی سازمان تامین اجتماعی کشور از سوی وی اصلاح شده است، اضافه کرد: در این دوره آموزشی بسیاری از ابهامات که مربوط به این آیین نامه بود حل و فصل شد.

رسولی با اشاره به اینکه دوره آموزشی برگزار شده به صورت کارگاهی و عملیاتی بود، تاکید کرد: در اغلب سازمان های اجرایی چه دولتی و چه غیر دولتی تصدی‌گری در حوزه پیمان‌ها به عهده افرادی است که تخصص کافی در این حوزه را ندارند و از همین جهت باید چنین دوره هایی به عنوان یک نیاز در تمام دستگاه ها تعریف شود.

رسولی با اشاره به اینکه متاسفانه زمان برگزاری دوره ها به نسبت حجم مطالب و محتوا بسیار اندک است، تاکید کرد: در سال میلیاردها تومان از طریق همین قراردادها جابجا می شود و اگر این اتفاق توسط افراد اهل فن نیفتد به طور قطع روابط دچار مشکل جدی می‌شوند.

رسولی با تأکید بر اینکه سازمان های غیر دولتی نیز باید از قوانین دولتی در تنظیم قراردادهای خود استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از قوانین دولتی برای سازمان های غیر دولتی اجباری نیست اما از آنجایی که قوانین دولتی کارشناسی شده هستند لازم است که سازمان های غیردولتی نیز به صورت راهنما از این قوانین استفاده کنند تا در عقد قراردادها دچار مناقشات نشویم.

رسولی تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص در استان‌های محروم اهمیت بسیاری دارد و مدرس های این حوزه باید در استان‌ها دوره های آموزشی برگزار کنند تا بخشی از این مشکلات را بتوانیم کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha