• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112116648
  • خبرنگار : 50404

/نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/

اکران ۴ فیلم در هفتمین روز جشنواره فجر مشهد

اکران ۴ فیلم در هفتمین روز جشنواره فجر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی فیلم‌های شادروان، برف آخر، ملاقات خصوصی و مرد بازنده در هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر مشهد در سینماهای مختلف به اکران در می‌آید.

پنجشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه فیلم‌ برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری در ساعت ۱۷:۳۰ در سینماهای ویلاژتوریست، آفریقا، هویزه، سیمرغ و پارک بازار اکران می‌شود. همچنین فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی در ساعت ۱۹:۳۰ در سینماهای آفریقا، هویزه، ویلاژتوریست، اطلس، گلشن، پارک‌بازار و برفی اکران خواهد شد. فیلم مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز در ساعت  ۱۷:۳۰ در سینما اطلس و فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شم در ساعت ۱۹:۳۰ در سینما سیمرغ به نمایش درمی‌آید.

برف آخر

فیلم سینمایی «برف آخر» دومین ساخته سینمایی امیرحسین عسگری پس از فیلم «بدون مرز» است. فیلم سینمایی بدون مرز سال ۹۳ ساخته شد و در فستیوال‌های بین‌المللی زیادی شرکت کرد و موفق به کسب جوایز مهمی از جمله بهترین فیلم آسیایی توکیو شد. «برف آخر» با سرمایه گذاری احسان علیخانی و حسن مصطفوی زمستان پارسال جلوی دوربین رفت.

داستان «برف آخر» در مورد مردی به نام یوسف است که دامپزشک و رئیس اداره دامپزشکی در شهری کوچک است. فیلم قصه روزمرگی‌های یوسف است که در اثر حادثه‌ای درگیر مشکلات پیچیده‌ای می‌شود. از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به امین حیایی، لادن مستوفی و مجید صالحی اشاره کرد.

شادروان

«شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. خانواده آن‌ها که در حاشیه شهر زندگی می‌کند، درآمدی جز فروش سبزی ندارد و حالا با درگذشت پدرشان ماجراهای تازه‌ای برای‌شان به‌ وجود می‌آید.

نمازی در فیلم تازه خود سراغ یک سوژه اجتماعی طبقه پایین شهری رفته و روایتی شیرین را از یک معضل بیان کرده است. کارگردان در این فیلم تلاش کرده ضمن دست‌مایه قراردادن یکی از مسائل حقوقی مرتبط با موضوع ارث و میراث همبستگی درون اقوام و خانواده‌ها را نمایش دهد.

این فیلم دومین ساخته سینمایی حسین نمازی بعد از فیلم آپاندیس است که در فضایی متفاوت از آن فیلم ساخته شده و محصول بنیاد سینمایی فارابی و موسسه بهمن سبز حوزه هنری است.

از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی اشاره کرد.

در بخشی از دیالوگ‌های شادروان آمده است آهو من از وقتی بچه بودم تو سر همه فرو کردم بهم بگن نادر مارادونا؛ هر دومون کله فرفری، بچه پرو، دنبال یه توپ که حتی اگه با دست هم شده گلش کنیم...

ملاقات خصوصی

فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس، نویسندگی علی سرآهنگ، بهمن ارک و امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان یکی از فیلم‌هایی است که نظر مثبت بسیاری از منتقدان سینما را در چهلمین جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص داده و در رتبه اول آرای مردمی نیز قرار دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است پروانه دختری جوان که در مغازه‌ای کار می‌کند و درگیر ماجرای عاشقانه عجیبی با فرهاد می‌شود. این عشق زندگی او و فرهاد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. از بازیگران ملاقات خصوصی می‌توان به پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، ریما رامین‌فر، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، جواد قامتی، ایمان شمس و امیر حسین بیات اشاره کرد.

مرد بازنده

فیلم «مرد بازنده» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی روایتگر مردی به نام احمد خسروی، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای مشکوک به قتل است. او در داستان فیلم به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که پشت پرده این قتل رازگونه به کشف شبکه فساد اقتصادی می‌رسد.

فیلم مرد بازنده هفتمین فیلم بلند محمد حسین مهدویان است و هفتمین سال متوالی است که او در جشنواره‌ فیلم فجر حضور دارد. مهدویان که با فیلم ایستاده در غبار به صورت حرفه‌ای وارد سینما شد و با فیلم‌های ماجرای نیم‌روز و ماجرای نیم‌روز ۲، رد خون به روند موفقیت خود ادامه داد؛ این بار به سراغ موضوعی پلیسی و معمایی رفته تا این ژانر هم در جشنواره نماینده‌ای داشته باشد.

از بازیگران مرد بازنده می‌توان به جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی و شبنم قربانی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha