• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400112116645
  • خبرنگار : 71573

۲ پیام تسلیت برای درگذشت سعید تشکری

۲ پیام تسلیت برای درگذشت سعید تشکری

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران،‌ در متن  پیام یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«یَا أَیَّتُها النَّفسُ المُطمَئِنَّة إِرجعی إِلی ربِّکَ راضیة مَرضیةً

خامه خوش‌تراش خادم خوش‌نام و پرآوازه فرهنگ فروزان رضوی از خروش و تپش بازایستاد و شیفتگان ادبیات خنشان و دلکش دینی و آیینی را به سوگی سترگ نشاند.

سعید تشکری خوشه‌ای خوش‌نما بود از شاخساران اندیشه ریشه‌دار و ادب بالنده خراسان بزرگ که در اوج باروری و در آستانه بهارآوری، دستخوش خزان شد.

آن فقید «سعید» واله واژه و کلمه بود و دلباخته آموختن و آموزگاری تا آخرین نفس؛ گو این‌که طلایه‌داری جایزه نوخاسته داستان حماسی و نیز برگزیدگی سزاوارانه در جایزه‌ای آراسته به نشان دلنشین جلال آل قلم در همین روزهای واپسین، گواه مدعاست؛ همچنین بر جای نهادن آثار پرشمار داستانی و نمایشی آماده انتشار و شاگردان شایسته سوگواری که مشعله‌دار راه روشن اویند و رهگشای آفاق نامکشوف فرارو.

آن جان خروشان و خیال‌خیزان - که مفتون گنبد فیروزه‌ای گوهرشاد بود و مطاف قلم «سبزآبی»اش، گلدسته‌های زرین سلطان سریر ارتضا - رضا به قضا داد تا برای همیشه قریب آن غریب هماره حبیب باشد و مأنوس با انیس نفوس.

آن شیدای شمس الشموس - که هزار پنجره مضمون آفتابی داشت - بال در بال نسیم، به «بار باران» ره یافته و هم‌سرای سپیده شد تا «ولادت» دگرباره داشته باشد در خلوتگه خورشید و در گستره آسمانی روشنا و مهر.

در این دم همدمی بهت و اندوه تنها دلخوشیم که آن روان بی‌قرار در کرانه رضوان آرام گرفته و فرجام زیست شورانگیزش، یک «موقف» دلپذیر است تا هم‌آوا شویم بدین نوا که:

                   «عاش سعیداً و مات سعیداً»

همچنین محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد با صدور پیامی درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفت.

 در متن این پیام آمده آمده است: «خبر درگذشت نویسنده متعهد، توانا، نمایشنامه نویس و پژوهشگر برجسته خراسانی مرحوم سعید تشکری موجب تاثر و تألم فراوان شد.

آن مرحوم با خلق آثار مانا در عرصه ادبیات دینی و نگارش رمان‌های متعدد درباره زندگی حضرت امام رضا علیه السلام، به راستی در زمره خادمان آستان مبارک حضرت ثامن الائمه قرار داشت. 

این‌جانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف خراسان و جامعه بزرگ فرهنگی و هنری کشور و خانواده محترم آن مرحوم، برای آن فقید سعید در ماه پرخیر و برکت رجب، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه ایزد منان مسالت می‌کنم.»

انتهای پیام

                                                       

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha