• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400112015927
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

هیچ سرمایه گذاری نباید پشت درب‌های بسته اتاق مدیران بنشیند

هیچ سرمایه گذاری نباید پشت درب‌های بسته اتاق مدیران بنشیند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان به مدیران تاکید کرد: هیچ سرمایه گذاری نباید پشت درب‌های بسته اتاق مدیران بنشیند، بلکه مدیر وظیفه دارد در جهت رفع موانع سرمایه گذاری و حذف بروکراسی زائد اداری مسیر سرمایه گذاری را هموار کند.

با حضور اسدالله عباسی همزمان با دهه فجر یک واحد تولید خوراک آماده طیور با ظرفیت تولید سالانه ۲۴ هزار تن در شهرک صنعتی سفیدرود رشت افتتاح شد. برای ساخت و تجهیز این واحد تولیدی که زیربنای آن ۲۹۵۰ مترمربع است، ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

همچنین استاندار گیلان سردخانه ۱۰۰۰ تنی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفر را افتتاح کرد. این واحد در زمینی به مساحت ۴۲۲۷ مترمربع در چهار طبقه با اعتباری افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال بنا شده و ۶۰ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

استاندار گیلان، در حاشیه افتتاح پروژه های امروز در جمع خبرنگاران به ظرفیت های گیلان به ویژه در حوزه کشاورزی اشاره و اظهار کرد: باید امنیت غذایی، مزرعه تا سفره را جدی بگیریم و نسبت به تکمیل زنجیره ارزش اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در تولید مرغ، گیلان رتبه ممتازی در کشور دارد و ۱۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند، گفت: با توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می‌توان سطح بهره وری و اشتغال را نیز افزایش داد.

عباسی توجه به اقتصاد دریامحور، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی را ضرورتی در مسیر تعالی استان خواند و افزود: در جهت شکوفایی این توانمندی‌ها لازمست از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به فعالیت های اقتصادی حمایت کرد.

استاندار گیلان افزایش ظرفیت سردخانه‌ای را موجب رشد اقتصاد کشاورزی خواند و با اشاره به عمر کوتاه محصولات کشاورزی، توسعه سیستم نگهداری محصولات کشاورزی را گامی اثرگذار برای افزایش مدت نگهداری محصول با رعایت استانداردها و توزیع آن در زمان مناسب خواند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات تنها در مرکز استان صرف شود، تقسیم منابع در تمامی نقاط استان و در همه بخش ها را امری مهم خواند و تصریح کرد: در راستای اجرای این سیاست تاکنون افزون بر ۵۰ مجوز بی نام در بخش‌های مختلف آماده شده که مبنای آن آمایش سرزمینی، مزایا و فرصت‌های هر منطقه است.

عباسی، به مدیران تاکید کرد: هیچ سرمایه گذاری نباید پشت درب‌های بسته اتاق مدیران بنشیند، بلکه مدیر وظیفه دارد در جهت رفع موانع سرمایه گذاری و حذف بروکراسی زائد اداری مسیر سرمایه گذاری را هموار کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه فضای خوبی برای توسعه اقتصادی در کشور فراهم است، بهره گیری از همه ظرفیت های استان که منجر به توسعه پایدار، اشتغال و امنیت اقتصادی می شود را ضروری خواند و گفت: اجازه نمی دهم در بحث توسعه استان به ویژه تولید، هیچ سرمایه گذاری ناامید شود، از این‌رو لازمست انگیزه سرمایه گذاران را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha