• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400112015691
  • خبرنگار : 71461

قائم مقام ستاد اقامه نماز؛

با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد احیا شدند

با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد احیا شدند

زرهانی‌ با اشاره به نقش مساجد در انقلاب اسلامی گفت: مساجد به نحوی بود که تعداد کمی از مسلمین و مومنین در مساجد حضور داشتند و مطلع از مواضع سیاسی جامعه بودند و با پیروزی انقلاب مساجد احیا شدند و در دوران دفاع مقدس هر سنگر متصل به یک مسجد بود.

به گزارش ایسنا، وبینار تخصصی نماز با موضوع نقش نماز و مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیران، ائمه جماعت، کاکنان و دبیران دستگاه های اجرایی استان سیستان و بلوچستان با سخنرانی سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، سه شنبه( ۱۹بهمن‌ماه) برگزار شد.

سید احمد زرهانی در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مسجد و نماز در شکل گیری انقلاب، گفت: دو انقلاب در قرن بیستم رخ داد که با انقلاب ماتریالیسم نیمی از جهان زیر پرچم مادی گری رفت و با انقلاب الهی که در اواخر قرن بیستم اتفاق افتاد، خواستگاه جهان بینی توحیدی در جهان اتفاق افتاد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: از زمان رونسانس این تصور به وجود آمد که دین فاقد برنامه برای امورات زندگی مردم هست ولی در این میان حکمت خداوند بر این قرار گرفت که معادلات سیاسی آن دوران را بهم ریخت و فضا برای یک انقلاب فرهنگی فراهم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مطالبی پیرامون حکومت شاهنشاهی، یاد آور شد: به موجب انقلاب مشروطه اتفاقی افتاد که به موجب قانون اساسی آن سلطنت شاه را تایید می‌کرد و با آمدن رضا شاه بساط حکومت مردم بر مردم کنار زده شد.

زرهانی در ادامه خاطرنشان کرد: امام راحل با دو پدیده استبداد داخلی و تسلط استعمار خارجی مواجه بود، ولی با اتکا به احیای مساجد، تربیت روحانیون و طلاب متفکر، سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان و بیدار کردن آحاد ملت برای انتقال حکومت از مشروطه منحرف به مردم سالاری دینی قدم برداشت.

وی افزود: در دهه ۴۰ و ۵۰ همه مردم ایران متوجه خیرخواهی و ندای بیدارگرانه امام شدند که ابتدا به صورت مخفیانه و بعدا به صورت آشکار به امام کمک می‌کردند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش مساجد در انقلاب اسلامی گفت: مساجد به نحوی بود که تعداد کمی از مسلمین و مومنین در مساجد حضور داشتند و مطلع از مواضع سیاسی جامعه بودند و با پیروزی انقلاب مساجد احیا شدند و در دوران دفاع مقدس هر سنگر متصل به یک مسجد بود.

وی افزود: از آنجایی که در صدر اسلام مساجد، مرکز سیاست و دانش افزایی و گره‌گشایی امور مردمی بود، با پیروزی انقلاب، اسلام و قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) تاثیرگذاری سازنده‌ای را داشتند و روشن کردن چراغ دین در دوران معاصر با اتکا به حق و قرآن و سنت ایجاد شد.

سید احمد زرهانی تصریح کرد: نقش مسجد در عصر حاضر با وجود تهاجم فرهنگی و ایجاد تنازع در جهان اسلام از طریق دشمنان، تجلی‌گاه وحدت کلمه می‌باشد و به تبعیت از صدر اسلام باید به نحوی باشد که به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند و به کانون حیات طیبه تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha