• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111511248
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار آران و بیدگل:

حمایت از آموزش و پرورش، وظیفه همگانی است

حمایت از آموزش و پرورش، وظیفه همگانی است

ایسنا/اصفهان فرماندار آران و بیدگل گفت: حمایت از آموزش و پرورش، وظیفه انسانی و دینی همگانی است، زیرا هر شهروند باید موفقیت خود را مدیون مدرسه و اولیا مدرسه بداند

علی اکبر رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بهره‌برداری از طرح توسعه دبیرستان زینب کبری(س) نوش‌آباد، اظهار کرد: نیکوکاران هر منطقه، سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و ارزش این سرمایه انسانی بالاتر و والاتر از منابع مالی است که آنها به دیگران هدیه می‌کنند و باید این گنجینه فاخر سرمایه‌های مردمی را به بزرگی و نیکی یاد کرد.

وی افزود: نقش نیکوکاران برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی تلاشی مقدس و ستودنی است که آثار آن برای نسل‌ها باقی می‌ماند.

فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: معلمان و دانش‌آموزان دو رکن اساسی هستند که مسیر پیشرفت و توسعه کشورها را رقم می‌زنند و تامین زیرساخت‌های آموزشی و کلاس درس، ضرورت توسعه است که نیکوکاران در این مسیر همیشه حضور داشته‌اند.

رضایی تصریح کرد: حمایت از آموزش و پرورش، وظیفه انسانی و دینی همگانی است، زیرا هر شهروند باید موفقیت خود را مدیون مدرسه و اولیا مدرسه بداند و امام علی(ع) ۱۴ قرن پیش ما را به آن سفارش کرده است.

وی تاکید کرد: این بنای آموزشی یک ارزش مضاعف دارد، زیرا که بانی آن یک جوان تحصیل‌کرده است که مسیر موفقیت و پیشرفت را طی کرده و حالا به زادگاه خود برگشته و به احترام مادر خود، این ساختمان را بنا کرده است تا هم ارزش علم و هم مقام مادر را به همه یادآوری کند که هر دو عمل مورد سفارش دین و قابل تحسین است.

وی با گرامیداشت دهه فجر گفت: دهه فجر، طلوع خورشید حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی مردم بزرگ ایران به رهبری معمار بزرگ انقلاب، امام خمینی‌(ره) است و هر سال تکرار می‌شود تا در قبال آنهایی که با جان و جهاد خود، نهال انقلاب را کاشتند، وظیفه خود را فراموش نکنیم.

رییس دبیرستان دخترانه زینب کبری(س) نوش‌آباد نیز به ایسنا گفت: طرح توسعه این دبیرستان با عنوان ساختمان مهر با اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۲۳۵ متر مربع ساخته شده است تا بخشی از کمبود فضای آموزشی جبران شود.

زهرا نیک‌سرشت با تجلیل از مشارکت شهروندان نیکوکار، افزود: بانی این طرح، علی‌محمد پرکان نوش‌آبادی است که در قالب چهار کلاس درس ساخته و به احترام مادر خود خانم مهری رئوفی، به نام ساختمان مهر نامگذاری کرده است که امروز به بهره‌برداری رسید.                  

وی اظهار کرد: ابتکار پسندیده‌ای است که به جای هدیه‌های مادی، شهروندان به‌صورت دسته جمعی یا فردی، در آموزش و پرورش فرزندان جامعه شرکت کنند و به ثواب همیشگی برسند و فرهنگ کار نیک برای نسل آینده‌ساز ترویج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha