• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111108432
  • خبرنگار : 50233

حوزه کودک و نوجوان توجه بیشتری می‌طلبد

برپایی 200عنوان برنامه مرتبط با کودکان و نوجوانان در دهه فجر امسال

برپایی 200عنوان برنامه مرتبط با کودکان و نوجوانان در دهه فجر امسال

ایسنا/سمنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان از پیش‌بینی 200عنوان برنامه مرتبط با کودکان و نوجوانان در دهه فجر امسال خبر داد.

نبی‌اله خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد: بیش از 40 برنامه شاخص همزمان با دهه فجر در شهرستان‌های هشت‌گانه استان از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان برگزار می‌شود.

وی از امیدبخشی به عنوان یکی از ضروریات جامعه امروز نام برد و افزود: در عمده برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و کانون پرورش فکری استان تاکید بر امیدبخشی و ایجاد شور و نشاط بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از حضور در مناطق محروم و کمتربرخوردار به عنوان یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل نام برد و گفت: از آنجا که ما امروز در جنگی شناختی و بی‌سابقه با دشمن به سر می‌بریم، مهمترین رسالت ما در این شرایط جهاد تبیین است.
وی بر لزوم تبیین درست و هنرمندانه در این شرایط تاکید و تصریح کرد: مسئله شناختی و تبیین ره بیش از هرچیز به ما و هوشیاری ملت کمک می‌کند.

خدابخشی از آنچه تکثیرپذیری می‌خواند به عنوان کلید موفقیت در این شرایط نام برد و افزود: با توجه به این مهم، هر چیزی که قابلیت تکثیر ندارد باید در آن تجدیدنظر کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اذعان به اینکه حوزه کودک و نوجوان، نیازمند توجه بیش‌تری است به برنامه های این اداره کل در سالروز پیروزی انقلاب پرداخت و ادامه داد: تلاش همکاران ما بر این است که با برپایی برنامه‌های متعدد، پیام‌های انقلاب اسلامی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم

 رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر اضافه کرد: توجه به اهمیت برنامه‌های دهه فجر و تأکید بر دستاوردها، ارزش‌ها و عملکردها با رویکرد مخاطب‌محوری و با استفاده از ظرفیت انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی، زمینه‌سازی آشنایی افزون‌تر مخاطبان کودک و نوجوان با اهداف و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب، حفظ و اعتلای هویت ایرانی‌اسلامی و افزایش امید و نشاط و پویایی کودکان و نوجوانان، تشریح ضرورت اتحاد انسجام و وفاق ملی برای مقابله با تهدیدهای دشمنان، برجسته‌سازی خدمات انقلاب اسلامی و توجه به مناطق محروم در جهت تحقق عدالت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی به‌عنوان عامل پیدایی، پویایی و تداوم انقلاب اسلامی از ویژگی‌های شاخص برنامه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در میدان ،زندگی را مشق کرد اظهار کرد: مشق درست زندگی در میدان اتفاق می‌افتد.

خدابخشی در پایان با اشاره به برخی از مهمترین برنامه های این اداره کل در دهه فجر خاطرنشان کرد: راه اندازی نخستین مرکز نیکوکاری کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه مهارت‌آموزی «مشق زندگی در میدان»،برپایی نشست گفتمان انقلاب با نوجوانان، ویژه برنامه پیک امید، سفر به مناطق کمتر برخوردار استان، حضور خودروهای کتابخانه سیار در مناطق محروم روستایی و شهری، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی «خانواده شاد»، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گلباران مزار شهدا،گزاری انجمن قصه‌گویی با موضوع "جستاری در قصه‌های ملی و مذهبی"، ویژه‌برنامه‌ی «شب‌های قصه»، برپایی نمایشگاه «از تابش فکر تا رویش دست» مجموعه دست‌سازه‌های مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو دامغان، راه‌اندازی «آسمان‌نمای بادی» با رویکرد خداشناسی و آشنایی کودکان و نوجوانان با پدیده‌های آفرینش، دیدار با خانواده معظم شهدا،جشن بزرگ انقلاب و ...از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل در سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha