• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111108383
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره‌مندی 100درصدی روستاهای سمنان از گاز تا 2سال دیگر

افتتاح و کلنگ‌زنی 11 پروژه گازرسانی استان سمنان در دهه‌فجر

افتتاح و کلنگ‌زنی 11 پروژه گازرسانی استان سمنان در دهه‌فجر

ایسنا/سمنان مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان از افتتاح و کلنگ‌زنی 11 گازرسانی این استان در دهه فجر خبر داد.

علیرضا اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی هشت پروژه  گازرسانی با اعتباری بیش از 48 میلیارد تومان در استان سمنان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از آغاز عملیات اجرایی سه پروژه مهم گازرسانی در ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این سه پروژه نیز اعتباری بیش از 126 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان عنوان کرد: با اعتبارات هزینه شده، پروژه گازرسانی به هفت روستا در حوزه گرمسار، شاهرود و سرخه در دهه فجر انجام خواهد گرفت.

اعوانی از افتتاح پروژه گازرسانی به روستاهای تاش علیا و سفلی در شهرستان شاهرود با اعتباری 6.6میلیارد تومانی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: اجرای پروژه گازرسانی به محورهای کشاورزی و دامداری و مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و برخی صنایع در دامغان و شاهرود از دیگر پروژه های شرکت گاز است که با اعتباری 4.4 میلیارد تومانی آماده افتتاح شده است. همچنین گازرسانی به هشت مرغداری و دامداری در شهرستان سرخه از دیگر پروژه های آماده بهره برداری است که برای آماده سازی آن 8 میلیارد و 200میلیون تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: گازرسانی به مرغداری های محور سمنان- افتر از دیگر پروژه های گازرسانی استان در دهه فجر است که 7.6 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. افتتاح پروژه گازرسانی به هفت مرغداری محور ایج-جوین با اعتباری 7.9میلیارد تومان از دیگر پروژه های آماده افتتاح شرکت گاز استان در دهه فجر پیش رو است که با حضور مسوولان استانی به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 11 پروژه گازرسانی استان سمنان در دهه‌فجر

وی از گازرسانی به عبدالله آباد سرخه و چندین واحد مرغداری و دامداری در این محور تولیدی صنعتی به عنوان یکی از پروژه های دهه فجر نام برد و گفت: اعتباری بالغ بر 6میلیارد تومان برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

اعوانی از گازرسانی به سه روستای شهرستان گرمسار به عنوان دیگر پروژه گازرسانی دهه فجر نام برد و اظهار کرد: در این پروژه که با اعتباری 4.9میلیارد تومانی اجرایی می شود روستاهای جوادآباد، منگولک و امامزاده سرباز از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی همچنین از پروژه گازرسانی به محور چاشم-خطیرکوه به عنوان یکی از پروژه های دیگر شرکت گاز استان نام برد و تصریح کرد: در این پروژه که در دو فاز عملیاتی می شود در فاز نخست هفت روستا و در فاز دوم نیز روستاهای چاشم تا خطیرکوه از نعمت گاز برخوردار می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان از بهره‌مندی 100درصدی جمعیت شهری استان از نعمت گاز خبر داد و گفت: در حال حاضر 91درصد از روستاییان استان نیز از نعمت گاز برخوردارند که با اجرای طرح های دهه فجر امسال، میزان برخورداری جمعیت روستایی استان به بیش از 92درصد می‌رسد.

وی میانگین برخورداری خانوارهای استان از گاز را در مجموع 98درصد اعلام و تصریح کرد: استان سمنان از استان های پیشرو کشور در گازرسانی است و میانگین برخورداری جمعیت استان از این نعمت خدادادی بیشتر از میانگین کشوری است.

اعوانی با اشاره به سرانه بالای مصرف انرژی در کشور از شهروندان هم‌استانی خواست: با مصرف بهینه و مدیریت مصرف انرژی، به پایداری بیشتر شبکه گاز در استان و کشور کمک کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به میزان بالای برخورداری روستاییان این استان از گاز تصریح کرد: تا دو سال دیگر 100درصد جمعیت روستایی استان نیز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha