• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400111107658
  • منبع : نمایندگی مرکزی

اجرای ۲۰۷۰ برنامه در ایام دهه فجر توسط بسیج و سپاه استان مرکزی

اجرای ۲۰۷۰ برنامه در ایام دهه فجر توسط بسیج و سپاه استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر بنام «جشن ملی ۱۴۰۰» نامگذاری شده است، گفت: در مجموع بیش از ۲۰۷۰ برنامه در دهه فجر در سطح استان برگزار می شود،  تلاش بر این است تا اکثر برنامه ها حول محور مساجد برگزار شود.

سرهنگ محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر سپاه و بسیج با اشاره به دستاوردهای ۴۳ساله انقلاب اسلامی، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی بسیج در سطح استان، افتتاح ۷۷ طرح محرومیت زدایی شامل تحویل ۴۴ واحد مسکونی برای محرومین و چندین طرح عام المنفعه همچون استخر کشاورزی، لایروبی قنوات، تهیه آب شرب روستاییان، افتتاح ۸۰ طرح اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی برای افراد نیازمند و اهدای کمک های مومنانه شامل بسته های معیشتی به نیازمندان نیز از طرح های دیگری است که در دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی افزود:  اعزام نیروهای جهادی پزشکی طرح شهید رهنمون به مناطق محروم روستایی، اعزام نیروهای سیار دامپزشکی به روستاها جهت ارائه خدمات به روستاییان، مشاوره حقوقی به افراد در مساجد با عنوان میز خدمت، خاطره گویی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مساجد و پایگاه های بسیج، برگزاری همایش رفع موانع تولید، برگزاری هجدهمین رزمایش ثامن با موضوع جلسات روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری اجلاسیه شهدای طلاب استان مرکزی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در دهه مبارک فجر است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم آمار و ارقام را در سالهای بعد از انقلاب با زمان قبل از آن مقایسه کنیم، مشخص می شود که به چه دستاوردهایی رسیده ایم و رشد علمی ایران بالاتر از متوسط جهانی است،  توضیح داد: در اختیار داشتن یکی از بزرگترین بانک های قرنیه دنیا، انجام پیوند های دشوار مانند پیوند قلب، درمان بیماری های واگیردار و عفونی، ساخت داروهای نوترکیب و ... از جمله مصادیق رشد علمی ایران در سال‌های پس از انقلاب است.

گودرزی با اشاره به مقاومت نظام اسلامی در مقابل غرب و مستکبران، گفت: افزایش قدرت بازدارندگی ایران در حوزه دفاعی، موجب شده تا علاوه بر ایجاد امنیت داخلی، صادرات تسلیحات هم داشته باشیم. همچنین بنا بر آمار منتشر شده ایران در میان کشورهای دنیا رتبه ۱۴ را در قدرت دفاعی و بازدارندگی دارد که البته این رتبه بدون در نظر گرفتن قدرت دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: ایران دارای پیشرفته ترین پهپادهای دنیا، دارای بزرگترین زرادخانه موشکی شامل تونل های موشکی، دارای چهارمین قدرت سایبری دنیا و یکی از قدرت های برتر در حوزه نیروی دریایی است.

وی تصریح کرد: اجرای عملیات آفندی، ایجابی و تهییجی با کلیدواژه های ایران قوی و امام امت در شبکه های اجتماعی، اجرای برنامه های فرهنگی شامل کتابخوانی، نقاشی، خطاطی، کاریکاتور و نامه به سردار دلها با محوریت پایگاه های مقاومت، آذین بندی پایگاه های مقاومت بسیج، اجرای سرود و تئاتر های محله محور، اجرای مارش نظامی در مناسبت ها، ماشین نویسی، اهدای پرچم، پوستر و سربند، ایجاد غرفه رمی جمرات و پرتاب سنگ به سمت نمادهای استکباری، ادای احترام به خانواده شهدا و تجلیل از خانواده شهدای سلامت، گلباران مزار شهدا و نورافشانی در شب ۲۲بهمن ماه از دیگر برنامه های این دهه با برکت است.

وی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین در فضای حقیقی و مجازی، خاطرنشان کرد: امید است  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا، بتوان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را با شکوه برگزار کرد.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha