• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111007329
  • خبرنگار : 71496

تاکید انصارالله بر گفتگوی یمنی-یمنی برای حل بحران

تاکید انصارالله بر گفتگوی یمنی-یمنی برای حل بحران

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بر تمایل این جنبش برای رسیدن به راه‌حلی از طریق گفتگوی یمنی-یمنی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار کرد: حل سیاسی بحران یمن در صورتی که طرف‌های درگیر در این کشور تمایل و تصمیم داشته باشند، امکان‌پذیر است، انصارالله نیز تمایل و تصمیم برای برگزاری یک گفتگوی یمنی-یمنی در داخل و یا هر کشور بی‌طرفی همانند عمان را دارد و توپ همواره در زمین طرف‌هایی بوده که خواستار جنگ شدند و هنوز هم هست.

البخیتی گفت: اگر طرف‌های درگیر از خشم کشورهای متخاصم نگران بوده و خواستار گفتگو هستند، باید اسلحه‌های خود را دوباره نشانه بروند، در آن صورت یمن می‌تواند نبرد را به نفع خود تمام کند و همه مجبور خواهند بود گزینه‌های ملی ما را بپذیرند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: در صورتی که طرف‌های خواهان دخالت خارجی، به فراخوان‌های صلح داخلی پاسخ ندهند، ما به عملیات‌های نظامی خود در داخل و خارج تا آزادسازی آخرین وجب از خاک یمن، لغو محاصره و بازپس‌گیری نقش تاریخی یمن در دو سطح منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهیم داد.

هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز ابتکار عمل ایران را کلیدی برای حل بحران دانست و گفت: بررسی و یا اصلاح جزئی این ابتکار عمل در واقع ورودی اصلی برای حل مشکلات جاری در یمن خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران آوریل ۲۰۱۵ ابتکار عکلی را برای توقف جنگ در یمن ارائه کرد که دال بر توقف فوری تیراندازی‌ها در این کشور، آغاز طرح ارسال کمک‌های بشردوستانه و نیز گفتگویی یمنی بود که به تشکیل کابینه‌ای گسترده منجر شود.

تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن نیز در مذاکراتی که در سفر اخیر خود به ریاض، ابوظبی، مسقط و لندن داشت، بر لزوم توقف درگیری‌ها و حفاظت از غیرنظامیان از جمله برخی زندانیان آمریکایی و نیز تعدادی از کادر سازمان ملل که در صنعا بازداشت شده‌اند و حمایت طرف‌های مختلف از یک روند مسالمت‌آمیز حل بحران در یمن با هدایت سازمان ملل تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha