• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400111007099
  • منبع : نمایندگی مازندران

افزایش ۱۰ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

افزایش ۱۰ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

ایسنا/مازندران مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا از افزایش ۱۰ درصدی مجموع تولید انرژی خالص این نیروگاه در ۱۰ ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: بیش از ۹ میلیارد و ۴ میلیون و ۹۹۱ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشت.

محسن نعمتی با اشاره به حدود ۷۷ درصد تولید انرژی در واحدهای بخار و ۲۳ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی در ۱۰ ماه اخیر اظهار کرد: با توجه به شرایط دشوار و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری واحدهای بخار با گذشت بیش از ۴ دهه و واحدهای گازی با بیش از ۳ دهه کارکرد­، بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

نعمتی افزود: با توجه به نیاز شبکه برق کشور علیرغم همه محدودیت­ های موجود بویژه در شرایط مقابله با ویروس کرونا و نیز تخصیص سوخت گاز، تا حد امکان تلاش شد تعمیرات دوره ای و غیر­مترقبه در کوتاه ­ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه­ روزی کارکنان، تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق در مدار تولید باشند.

وی ادامه داد: تعمیرات میاندوره ­ای واحدهای بخار طبق برنامه و روال سالیانه انجام شد و همچنین اولین تعمیرات اساسی واحد بخار بلوک سیکل ترکیبی در حال انجام است که در این راستا حدود ۸۷ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه در ۱۰ ماه محقق شد.

مدیرعامل شرکت ­مدیریت ­تولید­ برق ­نکا همچنین از تولید بیش از ۷۴۱ میلیون و ۹۸۷ هزار­­ کیلووات­ ساعت انرژی در دی ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا خبر داد و گفت: از این میزان، بالغ بر ۷۱۰ میلیون و ۱۹۲ هزار کیلووات­ ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

نعمتی خاطرنشان کرد: در این ماه حدود ۹۵ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و حدود ۵ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است.

گفتنی است نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هر واحد ۴۴۰ مگاوات، ۲­ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ­ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، بیش از ۴ درصد از برق کشور را تامین می ­کند که نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha