• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400110402677
  • خبرنگار : 50037

اسدآباد ۳ روز گذشته هیچ مورد کرونایی نداشته است

اسدآباد ۳ روز گذشته هیچ مورد کرونایی نداشته است

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: این شهرستان در سه روز گذشته هیچ مورد کرونایی نداشته و از پنجم آذرماه تاکنون هیچ مورد مرگ فوتی در این شهرستان ثبت نشده است.

سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با بیان اینکه آخرین مورد بستری در بخش کرونایی شهرستان مربوط به ۳۰ ماه بوده، افزود: این شهرستان همچنان در پوشش واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر بوده و در حال حاضر میزان پوشش دز سوم در جامعه هدف واجد شرایط شهرستان به بالای ۲۶ درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مورد شناسایی شده ابتلا به امیکرون در شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مورد شناسایی شده مربوط به ابتلا یک زن ۵۹ ساله به سویه اُمیکرون با وجود داشتن سابقه دیابت با توجه به دریافت هر سه دز واکسن خود مشکلی برای وی پیش نیامده و با سلامت عمومی مطلوب ترخیص شده است.

کتابی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در استان همدان بالاترین آمار را در نصب و تجهیز کلاس‌های درس به سیستم تهویه در استان همدان داراست، خاطرنشان کرد: ۱۳۸ دستگاه تهویه جدید  از طریق استان به شهرستان اختصاص یافته که انتظار است هر چه سریعتر ۱۰۰ درصد کلاس های درس واجد  شرایط شهرستان به سیستم‌ تهویه مجهز شوند.

مرتفع شدن مشکلات خوابگاه‌هاو بازدید و نظارت بر رعایت موارد و الزامات خوابگاه‌ها در بحث پروتکل‌های بهداشتی، سرعت در روند دز سوم، مدیریت هوشمند در الزمات موارد آموزش خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان و دقت در بحث واکسیناسیون دانشجویان،عدم اجازه ورود دانشجو به کلاس درس بدون دریافت واکسن،توجه ویژه  اصناف به الزامات و ضمانت اجرایی فعالیت‌ مشاغل و ضرورت تاییدیه کارت واکسن، ضرورت تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها،آگاه سازی و اقناع سازی مردم در زمینه دریافت دز سوم ،تداوم رعایت پروتکل‌ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد نسبت به آن تاکید کرد و یادشد: در بحث سلامت جامعه هیچ‌گونه مماشات با کسی نخواهیم داشت و نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد چراکه اگر مماشات و عادی انگاری کنیم دچار مشکل حاد خواهیم شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد شهرستان اسدآباد در هفته‌ای که گذشت‌ خوشبختانه مریض بستری و مورد مشکوک و مثبت پی سی آر نداشته و میزان‌مراجعه کنندگان سرپایی کم شده است.

ایرج صالحی با اشاره به اینکه در این شهرستان طرح سردار سلیمانی همچنان با قدرت تداوم دارد گفت: با توجه به جمعیت ۷۴ هزار و ۶۰۰ نفری جامعه هدف واجد شرایط بالای ۱۸ سال شهرستان در حال حاضر میزان پوشش واکسن دز اول  شهرستان به ۹۶ درصد، دز دوم بالای۸۰ درصد و دز سوم به بالای ۲۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تزریق ۱۸۶ هزار و ۹۶۰ دز واکسن در شهرستان اسدآباد اضافه کرد: از این میزان واکسن تزریق شده ۷۸ هزار و ۸۴۶ دز به نوبت اول، ۶۶ هزار و ۸۱۷ دز نوبت دوم و ۴۱هزار و ۱۰۴ دز به نوبت سوم اختصاص داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha