• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400110301881
  • منبع : شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

آموزش مبانی آلودگی هوا به ۹۰۰۰ معلم و مدیر مدارس تهران

آموزش مبانی آلودگی هوا به ۹۰۰۰ معلم و مدیر مدارس تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آموزش مبانی آلودگی هوا به ۹۰۰۰ معلم و مدیر مدارس تهران همزمان با هفته هوای پاک خبر داد.

به گزارش ایسنا سیدمحمدمهدی میرزایی قمی با اعلام این خبر گفت: از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته، برگزاری رویداد مبانی آلودگی هوا و وضعیت آلاینده‌ها در شهر تهران است. در همین جهت برای نخستین بار با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، دوره‌های آموزشی مربوط به مباحث آلودگی هوا به صورت آنلاین و آفلاین برای آشنایی ۹۰۰۰ نفر از معلمان و مدیران کلیه مقاطع مدارس شهرستان‌های استان تهران شرکت کردند.

وی افزود: آشنایی با آلاینده‌های معیار و انتشار آن در شهر تهران، آلاینده‌های اولیه و ثانویه که در هوای پایتخت منتشر می‌شوند، اثرات آلاینده‌ها بر سلامت انسان، سهم منابع ثابت و متحرک در انتشار اکسیدها و ذرات آلاینده هوا، روند تغییرات غلظت آلاینده‌ها که در ارتباط مستقیم با ترافیک است، استانداردها و نحوه محاسبه شاخص کیفیت هوا(AQI)، مقایسه شاخص کیفیت هوای پنج سال اخیر تهران، مسائل استاندارد وسایل نقلیه، معرفی کاتالیست فیلتر دوده و نقش نهادهای مسئول و مردم در کاهش آلودگی هوا بخش‌هایی بود که در این رویداد به معلمان و  مدیران ارائه شد. این برنامه‌های آموزشی در طول سال نیز ادامه خواهد داشت و فیلم‌های آموزشی و منابع مختلف به منظور مطالعه در اختیار معلمان قرار گرفت.

میرزایی قمی تاکید کرد: آموزش رفتارهای شهروندی بر افزایش کیفیت زندگی شهری بسیاراثرگذار است و این آموزه‌ها به تقویت اخلاق اجتماعی و بسط همبستگی اجتماعی یک جامعه کمک خواهد کرد.

به گفته وی، آموزش شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری است که باید برای توسعه آن اقدام جدی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برگزاری دوره آموزشی حضوری آلودگی هوا با همکاری شهرداری منطقه ۹ از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک است که یکشنبه (۳ بهمن ماه) با حضور مسئولان آموزش‌های ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در بوستان آموزش ترافیک منطقه ۹ برگزار می‌شود.

همچنین روز دوشنبه (۴ بهمن‌ماه) برنامه بازدید سفیران ترافیک از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در بوستان آموزش ترافیک منطقه ۵ برگزار خواهد شد. در روزهای ۶ و ۷ بهمن هم نشست تخصصی و پنل علمی با موضوع آلودگی هوا و صدا در حاشیه رویداد فرهنگی ترویجی حمل و نقل پاک در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha