• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102014525
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پاسخ آموزش و پرورش اردستان به نگرانی خانواده‌ها

پاسخ آموزش و پرورش اردستان به نگرانی خانواده‌ها

ایسنا/اصفهان حضوری شدن مدارس و از طرفی برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری با وجود شناسایی مبتلایان به سویه جدید کرونای امیکرون در شهرستان اردستان، دغدغه و نگرانی‌هایی را برای دانش آموزان و خصوصاً خانواده‌های آنها ایجاد کرده است.

دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای برخی از دانش‌آموزان به کرونا، خانواده‌ها را نگران کرده است، اما آموزش و پرورش با وجود گلایه برخی از والدین، همچنان بر کلاس‌های حضوری تأکید دارد.

در این رابطه محمد، پدر یکی از دانش آموزان به ایسنا گفت: در وضعیتی که ویروس امیکرون در شهرستان شناسایی شده، چرا آموزش و پرورش برای وضعیت حضوری مدارس تصمیم جدیدی نگرفته است.

وی با گلایه از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه‌ای که فرزندش در آن تحصیل می‌کند، افزود: وضعیت بهداشتی مدرسه ابتدایی اصلاً قابل قبول نیست و بچه‌های کم سن و سال اصلاً بلد نیستند فاصله‌گذاری و یا نحوه صحیح ماسک زدن را رعایت کنند.

با توجه به نگرانی‌های  به وجود آمده سراغ مسئولان آموزش و پرورش شهرستان اردستان رفتیم که بپرسیم آیا قرار است با توجه به شیوع امیکرون در این شهرستان تصمیم جدیدی برای کلاس‌های حضوری دانش آموزان گرفته شود تا هم سلامت دانش‌آموزان تضمین شود و هم خانواده‌ها کمتر نگران باشند؟

مدیر آموزش وپرورش اردستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امتحانات دی‌ماه مقاطع مختلف مدارس شهرستان اردستان تا ۲۳ دی‌ماه ادامه دارد و خوشبختانه هیچ‌گونه گزارش قطعی برای غیبت دانش آموزان در امتحان و یا بیماری آنها به آموزش وپرورش نرسیده است.

احمد خاکسار افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کلاس‌ها از روز ۲۶ دی‌ماه به‌صورت حضوری آغاز می‌شود.

وی درباره نگرانی خانواده‌ها با توجه به شناسایی موارد کرونای امیکرون در اردستان گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد تنها راه حل برای مدرسه رفتن ایمن دانش آموزان فعلاً رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است. هنوز برنامه‌ای برای تغییر وضعیت کلاس‌های حضوری مدارس با توجه به سویه کرونای امیکرون به مدارس ابلاغ نکردیم، ولی اگر وضعیت کرونا شهرستان به گونه‌ای شود که سلامت دانش آموزان را تهدید کند، با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش تغییر روش آموزش اعمال می‌شود.

۹۶ درصد از دانش آموزان اردستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

مدیر آموزش وپرورش شهرستان اردستان درباره آمار ابتلای دانش‌آموزان به کرونا، گفت: دانش‌آموز نیز عضوی از جامعه است و همان طور که هر کدام از ما ممکن است به کرونا مبتلا شویم برای دانش‌آموز نیز این احتمال وجود دارد. اما اینکه بگوییم دانش‌آموز حتماً از مدرسه این ویروس را گرفته تأیید نمی‌کنیم، زیرا دانش‌آموز فقط به مدرسه نمی‌آید، بلکه با افراد دیگری خارج از مدرسه هم تعامل دارد.

خاکسار درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کادر آموزشی، اداری و دانش آموزان گفت: طبق آخرین آمار دریافتی بیش از ۹۹ درصد از کادر آموزشی و کارکنان مدیریت آموزش و پرورش و حدود ۹۶ درصد از دانش آموزان مدارس شهرستان اردستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha