• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101913520
  • خبرنگار : 71610

انصارالله: ادعاهای ائتلاف عربی درباره بنادر یمن "ساختگی" است

انصارالله: ادعاهای ائتلاف عربی درباره بنادر یمن "ساختگی" است

جنبش انصارالله یمن ادعای ائتلاف متجاوز عربی مبنی بر استفاده نظامی ارتش یمن از بنادر این کشور را "ساختگی" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن، وابسته به جنبش انصارالله نسبت به اظهارات سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان درباره استفاده نظامی ارتش و نیروهای مردمی یمن از بنادر این کشور واکنش نشان داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: تلاش‌ها برای توجیه هدف قرار دادن بنادر یمن توسط ائتلاف متجاوز، صرفا یک اقدام نمایشی است که شکست خفت‌بار عربستان را به دنیا نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: ادعاهای سخنگوی ائتلاف متجاوز درباره بنادر "الحدیده" و "رأس عیسی" "شکست خورده و ساختگی" هستند.

وزارت خارجه یمن در ادامه آورده است: عربستان می‌داند که خودش با تجاوزاتش طرف و دلیل اصلی است که منطقه دریای سرخ و باب المندب را به عرصه‌ای برای عملیات نظامی تبدیل کرده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: کشتی "روابی"، (کشتی اماراتی توقیف شده توسط نیروهای یمن) و سایر کشتی‌ها در محدوده عملیات نیروهای دفاعی صنعا بوده است و وضعیت فعلی منطقه عملیات دریایی ارتش در امتداد سواحل یمن، نقش این کشتی‌ها را به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تجاوز نظامی به یمن فاش کرده و تأیید می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: عربستان، کشورهای غربی و آمریکا عامل اصلی ایجاد همه مشکلات و سوء استفاده‌ها و تبدیل دریای سرخ و تنگه باب المندب به یک منطقه جنگی احتمالی هستند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی در تلاش برای توجیه حملات به بنادر یمن مدعی شد که "شواهدی" مبنی بر استفاده نظامی انصارالله یمن از بنادر الحدیده و "الصلیف" وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۹ ۱۰:۱۳

1) این ائتلاف عربی با رهبری عربستان سعودی است که متجاوز به تمامیت ارضی کشور یمن است.... 2) با هزار دلیل رزمندگان یمن از خاک و ناموس خودشان دفاع می کنند.....فان حزب الله هم الغالبون...... 3) هیچ وقت هنگام دعوا حلوا پخش نمی کنند با صدها دلیل می توان اثبات کرد که این ادعاها از طرف ائتلاف عربی کذب محض است........