• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101511260
  • خبرنگار : 71610

مراسم حشد شعبی عراق به مناسبت سالروز شهادت "فرماندهان پیروزی"

مراسم حشد شعبی عراق به مناسبت سالروز شهادت "فرماندهان پیروزی"

حشد شعبی عراق مراسم یادبودی را به مناسبت دومین سالروز شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و نایب رئیس حشد شعبی با حضور شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی ارشد عراق و سفرای خارجی به میزبانی بغداد برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، فالح الفیاض، رئیس حشد شعبی عراق در جریان مراسم یادبود این سازمان به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی در بغداد اظهار کرد: پیروزی علیه داعش یک دستاورد بزرگ عراقی و ملی است که به نام این ملت نوشته خواهد شد و فرماندهان شهید برای رسیدن به یک دستاورد تاریخی و ساختن افتخار برای این کشور به میدان آمدند و قاسم سلیمانی مهمان عراق و حامی این ملت بود.

وی افزود: ما با فرماندهان شهید تجدید عهد و میثاق می‌کنیم و سدی غیر قابل نفوذ در برابر تروریسم خواهیم بود و با دولت برای تحقق حق اخراج نیروهای خارجی از کشور تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم بیانگر عشق و اشتیاق شما به گرامیداشت این خاطره دردناک است که در خاک عراق رقم خورد و باعث شهادت مهمان ارجمند عراق حاج قاسم سلیمانی شد که به عنوان داوطلب، حامی و عاشق این ملت به اینجا آمده بود و خداوند متعال خواست که خونش بر خاک این سرزمین جاری شود. این اقدام همچنین منجر به از دست رفتن ابومهدی عزیز شد، عزیزی که عمر خود را در راه دفاع از این کشور فدا کرد.

الفیاض ادامه داد: آنچه در جاده فرودگاه بغداد رخ داد، اتفاق بزرگ و مهمی است که پیامدهایی بر روابط عراق و آمریکا داشت.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز در سخنانی در جریان این مراسم گفت: سلیمانی بیشترین سهم را در آزادسازی عراق از لوث تروریسم داشت.

وی تاکید کرد که شهید سلیمانی در کنار ملت و نیروهای عراقی برای مقابله با گروهک تروریستی داعش ایستاد.

وی گفت: اگر فتوای مرجعیت و حمایت‌های آیت الله سیستانی نبود پیروزی بزرگ بر داعش محقق نمی شد. همه ما اکنون یک مسئولیت بزرگ ملی بر عهده داریم و باید از پیروزی‌های محقق شده محافظت کنیم و دولت جدید باید بتواند با تمام چالش‌ها مقابله کند.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون نیز در جریان حضورش در مراسم دومین سالروز شهادت قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در بغداد خاطرنشان کرد، عراقی‌ها با سلاح‌های شخصی خود به فتوای جهاد کفایی لبیک گفتند.

وی در ادامه افزود: جنگ ما علیه داعش دردناک است اما من به آن افتخار می‌کنم زیرا ثابت شد که عراق را نمی‌توان به راحتی اشغال کرد.

نوری المالکی همچنین تصریح کرد: فرماندهان پیروزی، در جریان نبرد با گروه تروریستی داعش به فتوای مرجعیت لبیک گفتند و یک حماسه تاریخی را رقم زدند.

رئیس ائتلاف دولت قانون همچنین اظهار داشت: فتوای مرجعیت دینی و لبیک گفتن مردم به این فتوا در موسسه‌های راهبردی جهان بررسی شد.

وی اعلام کرد، تجربه حشد شعبی و آنچه دو شهید "قاسم سلیمانی" و "ابو مهدی المهندس" برجای گذاشتند، چراغ راه کشورهای منطقه شد.

نوری المالکی در پایان گفت: تصمیم بسیاری از کشورها این بوده که عراق را نابود کنند.

این مراسم صبح امروز چهارشنبه و با حضور مقامات ارشد عراق ازجمله، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، رئیس ستاد حشد شعبی، وزرای کشور و دفاع، رئیس شورای عالی قضایی و شمار دیگری از مقامات سیاسی عراق و رهبران حشد شعبی آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha