• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400101410725
  • خبرنگار : 71451

معرفی مستند «پرواز یک و بیست دقیقه»

معرفی مستند «پرواز یک و بیست دقیقه»

نشست خبری معرفی مستند «پرواز یک و بیست دقیقه» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهدی نقویان کارگردان «مستند پرواز یک و بیست دقیقه» توضیح داد: آغاز تولید این مستند از نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز شد و بیشتر کارهای آن در ماه‌های گذشته انجام شد. برای نخستین مرتبه خانواده شهید سلیمانی مقابل دوربین قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در این مستند ناگفته‌های متعددی درباره حاج قاسم سلیمانی بیان می‌شود. دوستان و همرزمانش حاج قاسم روایت‌هایی جذاب از ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم که تاکنون بیان نشده‌اند وجود دارد.

تقویم یادآور شد: «مستند پرواز یک و بیست دقیقه»؛ یک مستند تک قسمتی ۷۰ دقیقه‌ای است. روایت اصلی را خانواده حاج قاسم سلیمانی برعهده دارند. ویژگی‌های این مستند می‌تواند برای جهانیان یک الگوی رفتاری باشد.ایم مستند به لحظه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرار دارد.

این کارگردان افزود: در این مستند برخی از راویان صورتشان ناپیدا است. از این بابت عذرخواهی می‌کنیم چرتکه دلیل این تصاویر ناقص چند تن از دوستان ایشان است که همچنان در گمنامی قرار دارند و در حوزه امنیتی کار می‌کنند. این مستند پنجشنبه ساعت ۱۵ از شبکه یک و جمعه ساعت ۱۳ از شبکه سه نمایش داده خواهد شد. 

نقویان گفت: چندتا از نامه‌های منتشر نشده حاج قاسم هم در این مستند به چشم می‌خورد. نامه به همسر، دخترشان برای نخستین مرتبه منتشر خواهد شد.

حسین جودوی در بخش دیگر این نشست یادآور شد: مرکز اسناد و تاریخ شفاهی مکتب حاج قاسم راه اندازه شده است. تمام مدارک و اسناد در هر قالبی جمع آوری و نگهداری خواهد شد. در بخش تاریخ شفاهی هم به دلیل اینکه زندگی ایشان از ابعاد مختلفی برخوردار است شناسایی شده است و خاطرات این دوران در حال جمع آوری است. 

وی گفت: «مستند پرواز یک و بیس دقیقه» قالب خاطره گویی دارد. متاسفانه دشمنان تبلیغات هراس‌انگیزی از حاج قاسم را روایت می‌کند بنابراین یکی از ابعاد اثرگذار این مستند تاثیر گذاری بر مخاطب بین‌المللی است. این مستند ابعاد داخلی زندگی حاج قاسم سلیمانی را روایت می‌کند. ما تمام مصاحبه‌ها را با بالاترین کیفیت ثبت و ضبط خواهیم کرد. چنانچه پژوهشگر یا هنرمندی بخواهد از آنها استفاده کند آنها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha