• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400101410446
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان:

شعر؛ پلی برای انتقال فرهنگ است

شعر؛ پلی برای انتقال فرهنگ است

ایسنا/زنجان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان، انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع‌مقدس را به نسل آینده یک ضرورت انکارناپذیر عنوان کرد.

سرهنگ‌ سید شمس‌الدین موسوی ظهر امروز (۱۴ دی‌ماه) در آیین اختتامیه جشنواره صدف‌ زخمی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: اداره‌کل حفظ آثار وظیفه حمایتی از مجموعه‌های مردم‌نهاد و اشخاصی که در حوزه دفاع‌مقدس و انقلاب فعالیت می‌کنند، دارد و اختتامیه جشنواره صدف زخمی و جشنواره‌های این چنینی بر این منوال هستند.

وی با اشاره به جایگاه هنر در حفظ فرهنگ، ادامه داد: جایگاه هنر در بیان مسائل فرهنگی روشن و شفاف است. خصوصاً شعر در انتقال فرهنگ و بیان مفاهیم فرهنگی و انتقال و زنده نگه داشتن فرهنگ جایگاه برجسته‌ای دارد؛ اگر حماسه‌ای بود و رجزی در جنگ خوانده می‌شد، اگر قرار بود موجی ایجاد شود، در حقیقت این شعر است که میدان‌دار بود. شعر آنقدر اهمیت دارد که سالانه رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای اختصاصی شعر برگزار، شاعران فراخوانده شده و شعرخوانی می‌کنند.

این مسئول افزود: مفاهیم و مضامینی که در شعر انقلاب و دفاع‌مقدس استفاده می‌شود، چهره سیاه و زمخت جنگ را روشن و پاک می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان با تاکید بر انتقال رشادت‌ها و فرهنگ با قلم هنرمندان به نسل‌های آتی، اظهار کرد: جشنواره صدف زخمی نیز در همین راستا به اجرا درآمد.

لازم به ذکر است از  لیلا عبدی نفر اول در بخش شعر کودک، نرگس شمس نفر اول بخش عمومی شعر و مدافعان سلامت، زهرا محمدی، کاظم رستمی به ترتیب نفر دوم و سوم در بخش عمومی شعر دفاع مقدس تجلیل شد.

در ادامه این برنامه از کتاب‌های «باغ شهر ما» و «مثل باد و ابر» از شهرام رفیعی؛ «امضای جعلی»، «سقا»، «صندوق قدیمی» و «نارنجک لپی» از لیلا عبدی رونمایی به عمل آمد و برخی از شاعران به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha