• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400101208337
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک دکترای علوم سیاسی:

پیام حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی، ادامه راه اوست

پیام حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی، ادامه راه اوست

ایسنا/قزوین یک دکترای علوم سیاسی گفت: پیام حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی ادامه راه اوست، حاج قاسم علاوه بر صلح‌طلب بودن با جریانات سلفی و مداخله‌جویانه قدرت‌های بزرگ در سطح منطقه مقابله می‌کرد.

فرهاد درویشی سه‌تلانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همان‌طور که همگان می‌دانند حاج قاسم نماد پیام انقلاب اسلامی در سطح کشور، منطقه و جهان بود، حاج قاسم نماد عدالت و صلح تلقی می‌شد و به‌طور همزمان علاوه بر مبارزه با تروریست‌ها با مداخله‌جویی‌های آمریکا در سطح منطقه نیز مقابله می‌کرد.

وی ادامه داد: حذف حاج قاسم تنها برای استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و سلفی‌های رادیکال امری خوشایندی تلقی می‌شد و این برای ملت ایران ناگوار بود، برای همین بعد از رحلت امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین تشییع در سطح ایران و به عبارتی در سطح منطقه برای حاج قاسم صوت گرفت.

این دکترای علوم سیاسی تصریح کرد: پیام حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی ادامه راه اوست، حاج قاسم علاوه بر صلح‌طلب بودن با جریانات سلفی و مداخله‌جویانه قدرت‌های بزرگ در سطح منطقه مقابله می‌کرد.

وی تشریح کرد: در تشییع سردار سلیمانی شاهد همبستگی داخلی بودیم و ملت فارغ از هرگونه جناح سیاسی و حزب بازی در تشییع شرکت کردند و پیام حضور مردم این بود که برای آینده ایران آنچه اهمیت دارد نوعی همبستگی اجتماعی است، با وجود گذشت ۲ سال از شهادت سردار باید خود را وام‌دار سردار سلیمانی بدانیم و راه او را ادامه دهیم.

درویشی اشاره کرد: در طول تاریخ چهل ساله انقلاب با حوادث و رویدادهای مختلفی مواجه بودیم که هر یک از آن‌ها به عنوان نقطه عطفی در تاریخ معاصر شناخته می‌شود و می‌توانیم از آن به عنوان یک سرمایه یاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در کنار هم قرار گرفتن مردم باعث شد رژیم استبدادی از میان برداشته شود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی را داشتیم که با همبستگی ملی توانستیم متجاوز را سر جای خود بنشانیم، در سال‌های دفاع مقدس فتح خرمشهر را داشتیم که موفق شدیم یکی از شهرهای مهم خود را از چنگ دشمن خارج کنیم که تمامی این‌ها با وحدت مردم صورت گرفته است.

این دکترای علوم سیاسی مطرح کرد: پس از جنگ شاهد حضور میلیونی مردم در تشییع معمار کبیر انقلاب بودیم، مردم ایران در مراسم‌ مختلف وحدت خود را نشان داده‌اند که راهپیمایی روز قدس از جمله آن‌هاست که در آن ملت ایران انزجار خود را از اسرائیل نشان داده و می‌دهند؛ حضور ملت در تمام صحنه‌های یاد شده نشان می‌دهد مردم به واسطه همبستگی ملی در این مراسم‌ها شرکت دارند.

درویشی در پایان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سردار اخلاص، صداقت و ایمان به راهی بود که در آن قدم برمی‌داشت و برای رسیدن به هدف والا به دور از مناقشات سیاسی تلاش و فارغ از رویکرد سیاسی به‌عنوان یک ایرانی با مردم رفتار می‌کرد؛ علاوه بر این جدیت و پشتکار سردار مثال‌زدنی بود. امیدوارم با درس‌آموزی از زندگی این بزرگ مرد تاریخ آینده خوبی را برای کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha