• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403072922457
  • منبع : وزارت جهاد کشاورزی

مدیریت بازار محصولات کشاورزی با رصد لحظه‌ای سامانه‌های هوشمند

مدیریت بازار محصولات کشاورزی با رصد لحظه‌ای سامانه‌های هوشمند

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی رصد محصولات کشاورزی در مرحله کاشت، داشت و برداشت را مقدمه اتخاذ تصمیمات درست مدیریتی برای کنترل بازار و پیشگیری از زیان کشاورزان و اتلاف محصول عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌السلام والمسلمین سیدحسن ربانی در شورای مدیران حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی که به میزبانی رصدخانه کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: آمار و اطلاعات درست در زمینه‌ کشاورزی، مدیریت عرضه و تقاضا را بهبود می‌بخشد و در بسیاری موارد از اتلاف محصول کشاورزان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: رکن اصلی امنیت غذایی پایدار به واسطه‌ اطلاعات و آماری است که معاونت‌های تخصصی و استان‌ها اعلام می‌کند و آمار متقن، تصمیمات واقعی را به دنبال دارد و از دل تصمیمات درست، مدیریت صحیح و بازار متعادل به دست می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی بر تکمیل همه سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تاکید کرد و گفت: با بکارگیری دیگر سامانه‌ها بیشتر بخش‌های کشاورزی تحت نظارت قرار می‌گیرد و در این میان اطلاعات جدیدی برای نحوه و میزان تولید در پهنه کشور فراهم می‌شود.

رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی نیز در ابتدای جلسه اظهار کرد: با وجود آمار و اطلاعات، مدیران و برنامه‌ریزان بازار نباید دغدغه‌ای داشته باشند چون به راحتی می‌توانند شرایط را مدیریت کنند.

حسین آهنی افزود: ۹۰ درصد از سامانه طیور صحیح و درست است و تا آخر اسفند به دیگر سامانه‌های کشور وصل می‌شویم تا صحت اطلاعات به ۱۰۰ برسد.

وی تصریح کرد: ۷۸ درصد وزارت جهادکشاورزی در حوزه تولیدات گیاهی و عوامل وابسته به آن است.

رئیس مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی در ادامه با اشاره به آمار تولیدات گیاهی گفت: اگر آمار در تولیدات گیاهی صحیح و دقیق نباشد، بحث واردات و صادرات دچار مشکل می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی آهنی تصریح کرد: سامانه‌های پایش از مولفه‌های مدیریت هوشمند در دنیای امروز هستند و کشورمان برای رسیدن به بهره‌وری و مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی، مرکز ملی رصد کشاورزی را تجهیز می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha