• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400100906474
  • خبرنگار : 50405

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا:

حساسیت دشمن روی این دولت آمادگی بیشتر مردم برای مقابله با فتنه‌ها را می‌طلبد

حساسیت دشمن روی این دولت آمادگی بیشتر مردم برای مقابله با فتنه‌ها را می‌طلبد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه فتنه قابل تکرار است، عنوان کرد: باید برای آینده از بروز فتنه پیشگیری کرد. یکی از الزامات رساندن این انقلاب به ولی عصر(عج) این است که در مقابل فتنه‌ها بایستیم. با توجه به اینکه در حال حاضر دشمن روی این دولت حساسیت دارد، لذا باید آمادگی مردم برای مقابله با فتنه بیشتر باشد.

حجت الاسلام علی سعیدی صبح امروز، نهم دی‌ماه، در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی(ع)‌ با بیان اینکه باید از فتنه‌های تاریخی عبرت گرفت، اظهار کرد: انقلاب‌های توحیدی هم در طبقه حاکم و هم در هیات حاکمه دگرگونی ایجاد می‌کند. انقلاب‌های توحیدی ویژگی‌های جالب توجهی از جمله ضد استکبار بودن، ضد کفر بودن، ضد استعمار بودن و ضد سلطه بودن دارد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: همچنین انقلاب‌های مذکور با محوریت رهبری الهی پنج مرحله را باید طی کند و اگر یک انقلاب توحیدی بتواند این پنج مرحله را به سلامت پشت سر بگذراد، آن انقلاب کامل خواهد شد.

وی عنوان کرد: اولین گام در مسیر یک انقلاب توحیدی بسترسازی است؛ یعنی برای شکل‌گیری هر انقلابی باید زمینه لازم آن فراهم آید. مرحله دوم پیروزی، مرحله سوم استقرار انقلاب، مرحله چهارم استکمال، یعنی انتقال رهبری به شیوه‌ای مناسب و مرحله پنجم استمرار انقلاب است. با طی این پنج مرحله یک انقلاب توحیدی در جامعه نتیجه‌بخش خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: انقلاب نوح(ع) بسترسازی شد اما به پیروزی نرسید. انقلاب موسی(ع) به پیروزی رسید ولی استقرار پیدا نکرد. انقلاب پیامبر اعظم(ص) نیز به پیروزی رسید، استقرار یافت اما استکمال پیدا نکرد و استمرار آن در حکومت امام علی(ع) هم با مشکل مواجه شد.

انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که پنج مرحله از شکل‌گیری یک انقلاب توحیدی را طی کرد

وی بیان کرد: تنها انقلابی که توانسته این پنج مرحله را به سلامت طی کند، انقلاب اسلامی ایران است. در واقع انقلاب اسلامی ابتدا بسترسازی شد و سپس به پیروزی رسید. پس از استقرار و گذشت ۱۰ سال از رهبری امام راحل(ره)، به شیوه مناسبی این جایگاه به رهبر معظم انقلاب رسید و امروز ۳۲ سال است که این انقلاب در پی اهداف و آرمان‌های خود در حال حرکت و استمرار است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید بر اهمیت نقش مردم در بقای انقلاب بیان کرد: مردم قاعده این نظام و انقلاب هستند و چند سال پا به پای رهبر بوده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه در همه انقلاب‌ها فتنه هم رخ داده، گفت: در انقلاب موسی(ع) فتنه سامری و قارون شکل گرفت. انقلاب پیامبر(ص) نیز با فتنه مسجد ضرار، فتنه سقیفه و فتنه صفین همراه بود. فتنه‌های انقلاب ایران هم از همان دوره بنی صدر آغاز شد و بعد از آن فتنه‌هایی نظیر کوی دانشگاه اتفاق افتاد. اوج این فتنه‌ها هم سال ۸۸ به وقوع پیوست تا مسیر انقلاب را تغییر دهد اما مردم نهم دی به میدان آمدند و آن را خنثی کردند. همچنین عده‌ای در سال ۹۸ هم به دنبال فتنه جدیدی بودند که با عنایت خدا و بصیرت مردم این موضوع نیز خنثی شد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ کسانی در هرم فتنه قرار داشتند که پیش‌تر کنار امام بودند و از امام حکم داشتند؛ لذا نباید از یاد برد هر کس که سابقه انقلابی دارد، به این معنا نیست که انقلابی هم باقی مانده است. این اولین عبرت از فتنه است.

وی با بیان اینکه دومین پیچیدگی فتنه ماهیت نرم‌افزاری آن است، ادامه داد: در جنگ سخت تلفات و کشته‌ها واضح است اما در جنگ نرم این آرام بودن شرایط است که خطرناک است. سومین نقطه پیچیدگی فتنه اغواگری آن است که ابعاد گوناگونی دارد. فتنه گاهی خواص را به زمین می‌زند؛ گاهی نخبگان را و گاهی هم باعث زمین خوردن مردم می‌شود. می‌توان امروز بررسی کرد که فتنه ۸۸ چه کسانی را بر زمین زد؛ چه کسانی را به میدان آورد و چه کسانی را اغوا کرد.

سعیدی افزود: فتنه لایه‌های متعدد و طراحان زیادی دارد. از پیچیدگی‌های فتنه این است که جامعه فقط لایه‌های رویین فتنه را می‌شناسند اما بسیاری از فتنه‌ها از لایه‌های پنهان به وقوع می‌پیوندد. این وظیفه حوزه‌های علمیه، طلاب و تریبون‌داران است که لایه‌های پنهان فتنه را به مردم معرفی کنند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ همیشه فتنه زمینه‌ساز تجزیه رهبری بوده است. مردم موسی ابن عمران(ع) را پذیرفته بودند اما فتنه سامری باعث شد از این پذیرش سرباز زنند. در طول این ۴۳ سال هم تلاش بسیاری شد که رهبری تجزیه شود. نباید از یاد برد که غالبا فتنه در پوششی از نفاق اتفاق می‌افتد و عوامل فتنه با شعارهایی از جمله مردم‌گرایی، قانون‌گرایی، امام‌گرایی و قدسی‌گرایی به ایجاد آن دامن می‌زنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha