• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400100704866
  • خبرنگار : 50046

رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد:

اعزام هیات تجاری به اکسپو/ فرش دویدوخ ثبت جهانی می شود

اعزام هیات تجاری به اکسپو/
فرش دویدوخ ثبت جهانی می شود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مرکز ملی فرش ایران از اعزام هیات تجاری مرتبط با فرش دستبافت به اکسپو خبر داد.

فرحناز رافع در جمع تولیدکنندگان فرش که هفتم دی ماه در محل اتاق بازرگانی بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری رویداد بزرگی(اکسپو) که قرار بر این است تا در خاورمیانه برگزار شود،اظهار کرد: این نمایشگاه جهانی که به میزبانی دبی برگزار خواهد شد و هیات تجاری در حوزه فرش به این نمایشگاه اعزام می شود و از سوی دیگر مرکز ملی فرش ایران برای نخستین بار توانسته محلی را برای خود در آنجا ایجاد کند.

وی در ادامه به طراحی هفته فرش نیز اشاره و اظهارکرد: این هفته در تاریخ ۱۸ تا ۲۴ بهمن ماه است که طی این هفته برگزاری رویدادهای مختلفی از جمله هنر و اندیشه، هنر و تاریخ و هنر فرش دستبافت به عنوان حافظ محیط زیست و سلامت جان انسان برگزار می شود.

رافع به برگزاری رویداد گره همدلی برای صلح جهانی نیز طی این هفته اشاره کرد و افزود: فرش دستبافت سفیر محبت و هم دلی جهانی برای جهانی که در بی قرار و ناامنی قرار دارد، خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار بر این است تا جشنواره کارآفرینان برتر در حوزه فرش در سطح ملی برگزار شود، ادامه داد: این رویداد برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد و بعد از آن برای اولین بار در سطح استان ها در خراسان شمالی برگزار می شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: در خراسان شمالی بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش دستبافت کار می کنند که توسط آن ها هنرهای گرانبهایی تولید می شود.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی می تواند پایگاهی برای فرش دستبافت باشد که ارزش افزوده فرش را در سطح ملی و بین المللی بالا ببرد.

رافع با اشاره به اینکه ثبت بین المللی فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ در خراسان شمالی را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: این امر با همکاری وزارت خارجه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha