• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400100704737
  • خبرنگار : 71461

مسابقات بین‌المللی مجازی فراز خوانی قرآن کریم «مشکات» برگزار می‌شود

مسابقات بین‌المللی مجازی فراز خوانی قرآن کریم «مشکات» برگزار می‌شود

مسابقات بین‌المللی مجازی فراز خوانی قرآن کریم «مشکات» به سبک استاد «عبدالباسط» از ۱۳ دی تا ۱۲بهمن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند فایل‌های خود را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ارسال کنند که در نهایت به سه نفر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدی  مدیرعامل موسسه مشکات امروز سه‌شنبه(۷دی‌ماه) در نشست خبری مسابقات بین‌المللی مجازی فراز خوانی قرآن‌کریم ضمن اشاره به روند برگزاری سه ساله این مسابقات توضیح داد: مسابقات فراز خوانی را در سطح‌ بین‌المللی در سطح مجاری با فراز اول سوره قیامت با سبک استاد عبدالباسط برگزاری می‌کنیم.سایت مسابقات هم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ایجاد شده. سه نفر برتر  به ترتیب ۱۰۰۰ دلار، ۷۰۰ دلار و ۵۰۰ دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

به گفته وی در این دوره محدودیت سنی وجود ندارد البته مسابقات تنها در سطح آقایان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: مراسم افتتاحیه این‌ مراسم در شهر کوهسار واقع در استان البرز برگزار خواهد شد و آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان و حجت‌الاسلام تقوی نمایندت مجلس سخنرانان ویژه این برنامه خواهند بود.

وی  ایجاد فضای رقابت سالم بین جوانان قرآنی جهان اسلام، ‌شناخت ظرفیت‌های موجود در کشورهای اسلامی، تعامل با نیروهای قرآنی و فعال در دیگر کشورها و شناساندن ظرفیت قرآنی ایران به دیگر کشورها را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدی همچنین اظهار کرد: تمامی فیلم‌های ارسال از سوی شرکت‌کنندگان ابتدا داوری مقدماتی می‌شود و از بین آثار ۱۰۰نفر فایل تصویری فرازخوانی انتخاب و سپس توسط هیات داوران بررسی و در نهایت سه نفر برگزیده خواهند شد.داوران این مسابقان شامل رضوان درویش از سوریه،استاد سبزعلی،استاد سعیدیان و استاد عباس امام جمعه از ایران خواهند بود.

وی اعلام کرد: مراسم اختتامیه به صورت حضوری و همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) (10 اسفندماه امسال) با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha