• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400100604131
  • خبرنگار : 50250

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

امکان غیرحضوری شدن مدارس باتوجه به سویه اُمیکرون وجود دارد

امکان غیرحضوری شدن مدارس باتوجه به سویه اُمیکرون وجود دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به ورود سویه اُمیکرون به کشور امکان غیرحضوری شدن مدارس و ارائه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی دور از انتظار نیست، بنابراین باید تقویت فیبرنوری و زیرساخت‌های آموزش مجازی مدنظر باشد.

جعفر مردانی ششم دی‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم، اظهار کرد: باتوجه به ورود سویه اُمیکرون به کشور امکان غیرحضوری شدن مدارس و ارائه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی دور از انتظار نیست، بنابراین باید تقویت فیبرنوری مدنظر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات سرویس‌های بهداشتی در برخی مدارس، عنوان کرد: در جلسه قبلی شورای آموزش و پرورش در شهرستان اردل بر احداث سرویس بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی تاکید شد، باید تا دو ماه آینده این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های پایه دهم در برخی نقاط محروم چهارمحال و بختیاری از مطالبات مردم است، گفت: برای برگزاری کلاس درس در پایه دهم باید تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب برسد، اگر بر اساس قوانین امکان تشکیل کلاس در این پایه وجود ندارد، باید این مسئله به اطلاع مردم رسانده شود تا نارضایتی‌ها کاهش پیدا کرد.

مردانی در خصوص ضرورت ایجاد نمایندگی ادارات در بخش‌های مختلف در شهرستان‌ها، بیان کرد: برای مثال دسترسی مردم ساکن در بخش‌ بازفت، دهستان مشایخ، دوآب صمصمامی، بخش زاینده‌رود و ... به مرکز شهرستان دشوار است، بنابراین برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات باید آموزش و پرورش نسبت به استقرار نمایندگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم را پیگیری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آمار بی‌سوادی در استان، تصریح کرد: ۹۶.۲ درصد جمعیت استان باسواد هستند، باید شهرستان‌های استان از نظر آمار بی‌سوادی مورد مقایسه قرار بگیرند و تعداد مراکز یادگیری در شهرستان‌هایی مانند کوهرنگ، اردل و لردگان که آمار بی‌سوادی در آن‌ها بالاتر از سایر شهرستان‌ها است، افزایش پیدا کند، همچنین فرمانداران ملزم شوند تا بحث سوادآموزی بی‌سوادان را پیگیری کنند.

وی در خصوص تقدیر از دانش‌آموزانی که در پرسش مهر رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان شرکت کرده‌اند، یادآور شد: از هر شهرستان یک دانش‌آموز که بهترین پاسخ را به سوال رئیس‌جمهور داده‌اند، انتخاب شود، سپس اعتبار لازم برای تقدیر از این دانش‌آموزان به نحو احسن تامین خواهد شد.

مردانی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت دانش‌آموزان، تصریح کرد: باتوجه به سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری بحث تهویه مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، برای تهویه مدارس نیازمند سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم، سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha