• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400100603962
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل ثبت احوال استان:

بیشتر طلاق های خراسان شمالی در ۵ سال اول زندگی اتفاق می افتد

بیشتر طلاق های خراسان شمالی در ۵ سال اول زندگی اتفاق می افتد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بیشتر طلاق های صورت گرفته در این استان طی پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد.

زاهدی نیا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد طلاق های صورت گرفته در این استان طی سال جاری یک هزار و ۶۷۱ مورد بوده است، اظهارکرد: نرخ طلاق در این استان ۲.۴ در هزار است و این استان جایگاه نهم کشوری را داشته است.

وی با اشاره به تقسیم بندی گروه سنی طلاق های صورت گرفته طی امسال بیان کرد: بیشترین طلاق صورت گرفته در گروه مردان در فاصله سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با تعداد ۴۱۷ مورد بوده و در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۳۶۱ مورد، ۳۵ تا ۳۹ سال ۳۲۴ مورد، ۶۰ سال به بالا ۱۷ مورد و ۷۰ سال به بالا ۲۹ مورد طلاق صورت گرفته است.

زاهدی نیا در ارتباط با تقسیم بندی گروه سنی طلاق بانوان استان نیز توضیح داد: در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۳۳۱ مورد، ۳۰ تا ۳۴ سال ۳۲۹ مورد، ۲۰ تا ۲۴ سال ۲۹۰ مورد، ۱۵ تا ۱۹ سال ۱۹۴ مورد طلاق صورت گرفته است.

به گفته وی ۱۳۳ مورد از طلاق های صورت گرفته در سال جاری در این استان بین یک تا دو سال اول زندگی و ۱۱۲ مورد نیز بین دو تا سه سال اول زندگی اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی امسال ۶ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج نیز صورت گرفته است، افزود: خراسان شمالی رتبه نخست کشوری را در ارتباط با ثبت ازدواج داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گروه سنی ازدواج در مردان این استان ۲۰ تا ۲۴ سال با تعداد دو هزار و ۸۹ مورد بوده است، ادامه داد: در گروه سنی ۲۵ سال ۳۹ سال ۱۷۹۱ مورد، ۳۰ تا ۳۴ سال۹۰۸ مورد، در ۶۵ تا ۶۹ سال ۴۴ مورد، ۷۰ تا ۷۴ سال ۱۷ مورد و ۸۵ تا ۸۹ سال نیز دو مورد واقعه ازدوج در مردان انجام شده است.

به گفته مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی بیشترین گروه سنی واقعه ازدواج در خانم های استان در فاصله سنی ۱۵ تا ۱۹ سال با تعداد دو هزار و ۴۰ نفر بوده است.

وی گفت: طی امسال در فاصله سنی ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۳۷۱ مورد و در فاصله سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۷۵۶ نفر از خانم ها ازدواج کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha