• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400100503198

شکار "جبیر" توسط سگ گله در فارس

شکار "جبیر" توسط سگ گله در فارس

ایسنا/فارس رئیس پارک ملی قطروئیه در استان فارس گفت: یک قلاده سگ گله به تحریک یک دامداد، یک فرد جبیر را در منطقه حفاظت شده بهرام گور شکار کرد.

مهدی‌پور با بیان اینکه دامدار متخلفی که سگ گله خود را به جان حیات وحش انداخته و اقدام به شکار غیر مجاز یک فرد جبیر در منطقه حفاظت شده بهرام گور کرده بود، شناسایی شد، گفت: ماموران پاسگاه محیط بانی ده وزیر (شهید شکاری) روز ۲۹ آذر، در منطقه حفاظت شده بهرام گور واقع در محلی بنام ماهور متوجه​  یک قلاده سگ گله در حال تغذیه از یک راس جبیر می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از حفاظت محیط زیست فارس، وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان داد که یک دامدار، اهل و ساکنِ روستای ده برین واقع در منطقه حفاظت شده بهرام گور، با رها کردن سگِ گلهِ خود در منطقه، منجر به از هلاکت یه فرد جبیر شده بود که این عمل، جرم بوده و مشمول تعقیب کیفری است.

مهدی‌پور با بیان اینکه دامدار متخلف شناسایی شده و مراتب برای طی مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع می‌شود، گفت: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

رئیس پارک ملی قطروئیه خاطر نشان کرد: سگ های بی صاحب و حتی سگ های چوپانان، یکی از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار میروند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگ ها در طبیعت از شکارچیان حرفه ای بیشتر بوده و جبران ناپذیر است.

مهدی پور گفت: سگ ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش داده، می توانند باعث انتقال بیماری های بسیاری به حیات وحش شوند و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کرده که در این زمینه برخی صاحب نظران معتقدند، سگ ها توانسته اند به تنهایی حدود​ ۲۰۰​ گونه جانوری موجود در کره زمین را منقرض کنند.

این مقام مسئول از طبیعت دوستان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی صید و شکار و سایر تخلف های محیط زیستی موارد را به شماره های​ ۰۹۱۷۷۸۲۴۲۵۷،​ ۰۹۱۷۸۳۲۹۸۰۱​ و یا سامانه​ ۱۵۴۰​ اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا جِبیر، یک گونه آهوست که در نقاطی از ایران زندگی می‌کند و در گروه در معرض خطر انقراض و حفاظت شده، دسته بندی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha