• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100503121
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مشکلات کشتارگاه اردستان و تهدید سلامت شهروندان

 مشکلات کشتارگاه اردستان و تهدید سلامت شهروندان

ایسنا/اصفهان مدیرکل دامپزشکی و روسای مختلف دامپزشکی اردستان به‌صورت مکرر وضعیت کشتارگاه دام اردستان را نامطلوب دانستند و نسبت به موضوع بهداشتی آن تأکید کردند که تهدید علیه بهداشت عمومی است.

سلامت عمومی یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه بوده و کشتارگاه دام به عنوان یکی از زیرساخت‌های تأمین سلامت همواره مورد توجه عامه مردم و خانواده‌هاست.

ماجرای کمبودها و نواقص کشتارگاه شهرستان اردستان، همچنان ادامه دارد، کشتارگاهی که با چالش‌ها و حاشیه‌های فراوان، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد ورود مسئولان شهرستان و استان نیز، نتوانسته مشکل را برطرف کند.

بارها مدیرکل دامپزشکی و روسای مختلف دامپزشکی اردستان وضعیت کشتارگاه دام اردستان را نامطلوب دانستند و نسبت به موضوع بهداشتی آن تأکید کردند که تهدید علیه بهداشت عمومی است.

با این حال و پس از سال‌ها گلایه و بررسی، وضعیت کشتارگاه دام اردستان و زواره هنوز تغییری نکرده و همچنان نواقصی اساسی همچون نداشتن در ورودی، دیوارکشی کوتاه که باعث رفت و آمد احشام وحشی و جابجایی آلودگی می‌شود، نبود سرویس بهداشتی، نامناسب بودن بدنه و کف کشتارگاه، نبود اتاق پیش سرد برای جلوگیری از انتقال بیماری، نبود خط کشتار برای دام سنگین و مناسب نبودن ریل جابجایی دام سبک در این مجموعه وجود دارد.

شاهد بی‌تفاوتی عمیق از سوی متولیان کشتارگاه دام هستیم

فرماندار اردستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه شاهد یک بی‌تفاوتی عمیق و سهل‌انگاری شدید از سوی متولیان کشتارگاه مشترک شهرداری‌های اردستان و زواره هستیم که وضعیت بهداشتی کشتارگاه را به لحاظ استاندارهای مدنظر دامپزشکی در شرایط نامطلوب قرار داده است.

حمیدرضا تأملی با بیان اینکه مسئولان شهرستان به هیچ وجه اجازه تعطیلی این واحد کشتارگاه که نیاز مردم منطقه است را نمی‌دهند، افزود: تأکید داریم با توجه به حساسیت رعایت استاندارهای لازم در کشتارگاه، شهرداری‌های اردستان و زواره به سرعت نسبت به ساماندهی مدیریتی کشتارگاه به‌صورت مسئولانه اقدام کنند.

وی با اشاره به کمبودهای کشتارگاه دام مشترک اردستان گفت: شهرداری‌های اردستان و زواره باید هر چه زودتر ضمن برطرف کردن نواقص و اصلاح سایر مواردی که دامپزشکی اعلام کرده است اقدام و سپس نسبت به تعیین تکلیف مدیریت آن مجموعه به نتیجه برسند.

تأملی با بیان اینکه شهرداری‌های اردستان و زواره یک هفته فرصت دارند تا نسبت به تعیین تکلیف مدیریت یکپارچه این مجموعه تصمیم بگیرند، گفت: در حال حاضر، وضعیت کشتارگاه دام این شهرستان از نظر بهداشت و تجهیزات و ساختمان مطلوب نیست و تمام موارد باید هر چه سریع‌تر بررسی شود.

وی افزود: در گذشته کشتارگاه دام اردستان یک سری نواقصی داشت که پس از پیگیری از طریق شهرداری، تغییراتی انجام شد، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که پیگیر رفع نواقص آن هستیم.

وضعیت زیست‌محیطی کشتارگاه دام اردستان مطلوب نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان نیز به ایسنا گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات شدید در سیستم تصفیه و پساب کشتارگاه و همچنین مشکلات زیست‌محیطی که کشتارگاه به وجود آورده بود بارها اخطار داده شد، ولی مشکلات همچنان پابرجا است.

حسین شواخی گفت‌: متأسفانه متولیان رسیدگی به مشکلات کشتارگاه نگاه سطحی به رفع مشکلات این مجموعه دارند و با وجود برگزاری جلسات متعدد همچنان مشکلات زیست محیطی کشتارگاه پابرجاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha