• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100100239
  • خبرنگار : 71496

اسرائیلی‌ها با شیوع کرونا به گدایی و سرقت غذا روی آورده‌اند

اسرائیلی‌ها با شیوع کرونا به گدایی و سرقت غذا روی آورده‌اند

نتایج تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد، با شیوع کرونا نسبت خانواده‌های نزدیک به خط فقر در اراضی اشغالی افزایش داشته و برخی از شهروندان اسرائیلی تحت حمایت به گدایی و دزدی غذا روی آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت "عرب۴۸"، گزارش سالانه سازمان "لاتیت" رژیم صهیونیستی حاکی از این است که یک چهارم ساکنان اراضی اشغالی به دلیل شیوع کرونا در فقر به سر می‌برند و پس از شیوع کرونا نسبت خانواده‌های نزدیک به خط فقر از ۱۴ به ۲۳.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

طبق این گزارش، ۶۳۳ هزار خانواده از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند و ۲۹۲ هزار خانواده دیگر با مشکل ناامنی شدید غذایی مواجه هستند. همچنین ۷۴۴ هزار کودک در اراضی اشغالی از مشکل ناامنی غذایی در رنج بوده و ۴۰۲ هزار کودک دیگر با مشکل ناامنی شدید غذایی مواجه هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: ۷۷ درصد از اسرائیلی‌هایی که کمک دریافت می‌کنند، اظهار کردند غذایی که خریداری کردند برایشان کافی نبوده و آنها پول کافی برای خرید غذای بیشتر ندارند. همچنین ۵۲ درصد از کسانی که کمک دریافت می‌کنند، اعلام کردند که حجم وعده‌های غذایی‌شان را کاهش داده‌اند و یا اینکه به دلیل نداشتن پول بعضی وعده‌های غذایی را حذف کردند.

همچنین در گزارش یاد شده، ۸.۵ درصد از شهروندان اسرائیلی که چنین کمک‌هایی دریافت می‌کنند، اذعان کردند در پی شیوع کرونا، شروع به تکدی‌گری کردند، ۸.۱ درصد از آنها نیز اعلام کردند که یک روز کامل غذا نمی‌خورند، ۴.۴ درصد نیز اعتراف کردند که شروع به سرقت غذا کرده‌اند. همچنین ۳.۷ درصد از آنها گفته‌اند که در جستجوی غذا به سطل‌های زباله‌ روی آورده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند تل‌آویو اولین مرگ بر اثر ابتلا به امیکرون، سویه جدید کرونا را تایید کرد. این رسانه‌ها روز سه‌شنبه گزارش دادند، یک مرد هفتاد ساله در منطقه "بئر السبع" اشغالی روز دوشنبه در اثر ابتلا به امیکرون جان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha