• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400092923083

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی:

اکثر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از نبود احساس مسئولیت است

اکثر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از نبود احساس مسئولیت است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عمده بزه‌کاری‌ها مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم احساس مسئولیت است. اکثر مشکلات دانشگاه نیز ناشی از نبود همین احساس مسئولیت نسبت به جوانان دانشجو و سرمایه‌های دانشگاه است.

دکتر محسن مرادی امروز در جلسه هم‌اندیشی جمعی از استادان و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در حل آسیب‌های فرهنگی اجتماعی جامعه اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی در جامعه و دانشگاه گفت: در امور مربوط به جامعه و به ویژه دانشگاه احساس مسئولیت کم شده و انتظار است که مشارکت و احساس تعهد کارکنان و اساتید در سازمان بیشتر باشد چرا که نظرات اساتید و کارکنان برای ما خیلی اهمیت دارد.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری اجتماعی همان مسئول بودن و مسئول دانستن خود در قبال آنچه در جامعه اتفاق می افتد، است.

مرادی تاکید کرد: فرهیختگان دانشگاه کمک کنند به این که احساس مسئولیت به دانشگاه و آنچه در جامعه دانشگاهی اتفاق می‌افتد در دانشجویان اساتید و کارکنان ایجاد شود. اینکه چگونه بتوانیم این احساس مسئولیت را ایجاد کنیم، خیلی مهم است.

حجت الاسلام دکتر جواد مهدوی نصب، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، با گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه‌ گفت: نقش حوزه و دانشگاه در ایجاد این فرصت‌ها و حل آسیب‌های فرهنگی اجتماعی جامعه خیلی مهم و تعیین کننده است.

رقابت ۷۶۰ دانشجو در دومین دوره کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد خراسان رضوی

حجت الاسلام دکتر رضا عباسپور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در خصوص برگزاری دومین دوره رقابت‌های دانشجویی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: برگزاری وبینارهای محتوایی ارائه شده بر اساس شیوه‌نامه کرسی‌های آزاد اندیشی، از امروز دوشنبه، ۲۹ آذر ماه، آغاز و تا پنجشنبه، ۲ دی ماه، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این رقابت‌ها ۷۶۰ دانشجو در قالب ۱۹۰ تیم از واحدهای سراسر استان شرکت می‌کنند و وبینارها توسط هفت عضو هیات علمی نظارت و بررسی می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان کرد: این رقابت‌ها با محوریت موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با ۲ رویکرد تخصصی و عمومی برگزار می‌شود که بخش تخصصی آن با ۲ دیدگاه اسلامی و غربی و بخش عمومی در مورد آشنایی دانشجویان با کلیات قانون اساسی و اسناد بالادستی نظام، تحلیل محتوا و گفت‌وگو برای کلیه شرکت کنندگان خواهد بود. 

وی با اشاره به اهداف این رقابت‌ها تاکید کرد: در این رقابت‌ها باید زمینه جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری دانشجویان با دسترسی به منابع موثق دریک فضای امن فراهم شود تا بتوانند خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.

عباسپور با اشاره به اقدامات دانشگاه برای برگزاری این رویدادهای فرهنگی و دانشجویی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری وبینارهای توجیهی به صورت حضوری است که در واحد مشهد و سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد. همچنین وبینارهای محتوایی با اطلاع رسانی مضاعف در فضای مجازی برگزار می‌شود. 

حجت مظفری، مسئول دبیرخانه تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز با بیان اینکه ۶ وبینار تخصصی برای هر کدام از موضوعات به عنوان پیش رویداد و در جهت توجیه دانشجویان توسط اساتید مجرب برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد، از برگزاری یک وبینار مجازی برای معاونان و مسئولان دانشگاه خبر داد و گفت: در کنار هر رقابت یک کارشناس مجری و سه داور حضور دارد که هم اکنون در حال بررسی و تایید طرح‌ها هستند.

وی با اشاره به حضور یک مشاور در کنار هر تیم دانشجویی افزود: اساتید فرهنگی و تربیتی استان با دانش پژوهشی خود برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های دانشجویان در کنار آن‌ها خواهند بود. البته حضور مشاوران در کنار تیم با اختیار دانشجویان است. 

وی ادامه داد: این رقابت‌ها در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود که ۲۲ تیم منتخب استان به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و از ۲۰ تیم شایسته واحدها و همکاران موفق در این رقابت‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این جلسه تعدادی از روحانیون و استادان دانشگاه به ارائه نظرات و راهکارهای خود در خصوص نقش حوزه و دانشگاه در حل آسیب های فرهنگی اجتماعی جامعه پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha