• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400092922545
  • خبرنگار : 50038

ملایر؛ تنها شهرستانی با ۳ پارک مختص بانوان

ملایر؛ تنها شهرستانی با ۳ پارک مختص بانوان

ایسنا/همدان مسئول امور بانوان فرمانداری ملایر با بیان اینکه در سطح استان تنها شهرستانی هستیم که سه پارک مختص بانوان داریم، گفت: با پیگیری های صورت گرفته سومین پارک بانوان واقع در پارک کوهسار ملایر در ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد و این اتفاق می‌تواند نه تنها در استان که در غرب کشور بی‌نظیر باشد.

زهرا فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از پارک‌های بانوان ملایر، به منظور رفاه بانوان در محل باغ بنفشه به متراژ زیربنای ۲۱ هزار مترمربع ساخته شده است که دارای امکانات زیربنایی شامل پیست دوچرخه سواری و اسکیت، نمایشگاه، ورزش صبحگاهی و همگانی، زمین والیبال و بسکتبال و وسایل بازی برای بچه ها، شهرک ترافیک و کافی‌شاپ است.

وی با بیان اینکه این پارک مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات آشپزی و غذاهای محلی و نمایشگاه صنایع دستی به شمار می رود، اظهارکرد: عملیات فوق در باغ بنفشه با هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در سال‌های ۸۱ تا ۸۷ اجرا شد و بهره برداری رسیده است.

فراهانی ادامه داد: بوستان بانوان با متراژ ۱۰ هزار متر مربع واقع در بلوار تاجوک، دومین پارک بانوان شهرستان ملایر است که در ابتدای مهر ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسید، آلاچیق، فضای سبز، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، سرویس بهداشتی، سویت نگهبانی، ست ورزشی، وسایل بازی کودک، محوطه مخصوص ورزش صبحگاهی، سیستم روشنایی، نیمکت، مبلمان شهری و... از امکانات این فضای تفریحی است.

ملایر؛ تنها شهرستانی با ۳ پارک مختص بانوان

مسئول امور بانوان فرمانداری ملایر با اشاره به اینکه شهردار در زمینه احداث پارک دوچرخه سواری بانوان در محل جنگل بانی خیابان خلبان قول مساعد داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه سمن مختص بانوان مشغول فعالیت هستند، هرچند فعالیت اکثر سمن ها در حوزه زنان و خانواده و تحکیم بنیان خانواده است.

وی به فعالیت مجتمع ورزشی بانوان با سالن های ورزشی مختلف، هنرستان تربیت بدنی، آموزشکده فنی و حرفه ای دختران و استخر خصوصی حجاب ویژه بانوان، اشاره کرد و گفت: همچنین هفت نفر خانم در شهرستان ملایر در پُست مدیریت انجام وظیفه می کنند که که امیدواریم با وجود بانوان توانمندی که در سطح شهرستان داریم شاهد افزایش این رقم باشیم.

ملایر؛ تنها شهرستانی با ۳ پارک مختص بانوان

فراهانی در رابطه با فعالیت های فرهنگی، ورزشی، هنری بانوان ملایر، یادآورشد: برگزاری نمایشگاه و عرضه فروش محصولات بانوان در طول سال در محل ساختمان کوروش واقع در خیابان شهید رجایی با همکاری شهرداری و برگزاری دوره های آموزشی مختلف با رویکرد تحکیم بنیان خانواده از طریق کاهش آسیب های اجتماعی از طرف ادارات و ارگان های مختلف شهرستان از جمله بسیج خواهران، کمیته امداد، بهزیستی، سازمان تبلیغات، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از اقدامات انجام شده است.

مسئول امور بانوان فرمانداری ملایر به فعال کردن باشگاه‌های ورزشی ویژه بانوان و تشویق و ترغیب خانواده ها به ورزش به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به اهمیت سلامت افراد و خانواده ها در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: هرساله شاهد درخشش بانوان ملایری در مسابقات ورزشی ملی و بین المللی هستیم.

وی در مورد فعالیت های اقتصادی بانوان شهرستان ملایر توضیح داد: اکثر محصولات تبدیلی از جمله شیره، باسلق، سایه خشک، سرکه و... آلو بخارا، لواشک، ترخینه و... توسط بانوان تهیه و تولید می شود، همچنین قلم زنی روی مس، خیاطی، کشت زعفران، پخت کلوچه و نان محلی، دامداری، پرورش زنبور عسل، فرشبافی، گلیم بافی و مرواربافی از دیگر فعالیت های بانوان ملایری است.

توسعه جامعه در گرو باور توانمندی بانوان

این مقام مسئول در بخش دیگری بیان کرد: زنان ایرانی به برکت ظرفیت های موجود در کشور و با اتکا به اراده، توانمندی و خودباوری همواره در حوزه ها و عرصه های مختلف از جمله آموزش، تحصیلات، بهداشت، سلامت، هنر، ورزش، سیاست و اقتصاد منشأ اثر بوده و هستند.

فراهانی با تأکید بر اینکه باورپذیری و اعتقاد به توانمندی و شایستگی آنان می تواند افق‌های روشن را پیش روی توسعه کشور بگشاید، افزود: بانوان شهرستان ملایر نیز همچون دیگر بانوان کشور در دو محور خانه و وظایف خطیر همسری و مادری و فعالیت های اجتماعی در تمام عرصه ها ایفای نقش می کنند.

مسئول امور بانوان فرمانداری ملایر افزود: با وجود همه مشکلات موجود در چهار دهه بعد از انقلاب هر روز شاهد حضور بانوان در اجتماع هستیم، اما هنوز هم اطمینانی که باید به توانمندی بانوان باشد بوجود نیامده است.

وی تصریح کرد: در جامعه بانوان توانمندی داریم که اگر اجازه فعالیت و حضور داشته باشند به جرأت می توان گفت بهتر از آقایان می توانند ایفای نقش کنند، بنابریان باید کمی از حوزه شعار خارج شده و به حوزه عملی وارد شویم و اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید از ظرفیت ۵۰ درصد جامعه که اکنون کنار گذاشته شده اند، استفاده کنیم وگرنه صحبت از توسعه بیهوده است. 

فراهانی به برخی از آسیب های اجتماعی مرتبط با زنان ملایر اشاره کرد و گفت: خشونت علیه زنان، بد سرپرستی یا بی سرپرستی زنان، تکدیگری، اعتیاد همسر یا خود فرد، فقر اقتصادی، مشکلات حقوقی زنان، ناهماهنگی تحصیلی با مشاغل و توان جسمی زنان، ازدواج مجدد مرد، اشتغال زنان به شغل های کاذب مثل فروشندگی در بوتیک ها، درآمدهای کمتر در شرایط شغلی برابر با مردان، بد حجابی، عدم استفاده درست از فضای مجازی و تأثیرات مخرب آن در خانواده ها، وجود باورهای سنتی در مورد نقش و کارکرد زنان در جامعه، نداشتن پشتوانه اقتصادی و نداشتن استقلال مالی، ازدواج های اجباری، از جمله آسیب هایی است که بانوان ملایر را تهدید می کند.

وی بیان کرد: مشکلات بعد از طلاق در جامعه برای بانوان به مراتب بیش از مردان است، عدم آگاهی زنان از مقام و منزلت خود و احکام حقوقی مرتبط با خود، مشکلات زنان شاغل، ازدیاد افسردگی و اضطراب در میان برخی از زنان، بالا رفتن سن ازدواج و برعکس ازدواج در سنین بسیار پائین، کم رنگ شدن اعتقادات مذهبی، مشکلات زنانی که در زندان بسر می برند، دیگر مشکلات بانوان جامعه و به تبع بانوان ملایری است که می طلبد با حضور کارشناسان متخصص راهکارهایی برای برون رفت از این مشکلات اندیشیده و عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha