• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400092519917
  • خبرنگار : 50310

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره):

جای خالی پارک علم و فناوری در بروجرد احساس می‌شود

جای خالی پارک علم و فناوری در بروجرد احساس می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی گفت: کمبود یک مرکز رشد و پارک علم و فناوری در بروجرد احساس می‌شود.

حسن مروتی، در مراسم افتتاحیه پروژه‌های دانشگاه آیت‌الله بروجردی، اظهار کرد: ۵۱۷۱ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۰ عضو هیئت علمی، ۱۱۲ کارمند و حدود ۱۲۰ استاد مدعو داریم.

وی ادامه داد: کمبود جا یکی‌از معضلات ماست، ما ۳۰ هکتار از دانش‌سرا را در اختیار داریم اما به حداقل ۱۰۴ هکتار زمین نیازمندیم.

مروتی بیان کرد: تعداد مقالات امسال ما به ۲۲۴ مقاله رسیده که نسبت نرم کشوری بالاتر است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی عنوان کرد: ما یک سند چشم‌انداز برای دانشگاه از سال ۹۷ نوشتیم، که در آن اولین هدف را توسعه شهرستان بروجرد قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما باید به این سمت برویم که اگر سالی ۱۰ هزار پایان نامه داریم باید ۱۰ هزار معضل را حل کند.

مروتی با اشاره به اینکه در این مدت طرح‌های داخلی را کم و طرح‌های بیرونی را بیشتر کردیم، بیان کرد: ما ۴۰ طرح برون دانشگاهی داشتیم و سعی کردیم مشکلات شهر را حل کنیم و فکر کردیم دانشگاه با ۱۰۰ هیئت‌علمی جوان می‌تواند اتاق فکری برای حل مشکلات شهر باشد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی، عنوان کرد: در بخش پژوهش ۱۶ آیین‌نامه مختلف نوشتیم و حدود ۸۰۹ برنامه فرهنگی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود یک مرکز رشد و پارک علم و فناوری در بروجرد احساس می‌شود، تصریح کرد: ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای مرکز نوآوری و شکوفایی بودجه گرفتیم، که برای کارهای نرم‌افزاری است که حدود ۵۰ درصد آن کار شده است اما برای ادامه کار به کمک نیاز داریم.

مروتی ادامه داد: در سال ۱۴۰۴ می‌خواهیم یک دانشکده دیگر به دانشگاه اضافه کرده، ۲۲ رشته کارشناسی و ۱۷ رشته کارشناسی ارشد و سه رشته دکترا راه‌اندازی کنیم که مجموع دانشجویان ما به هفت هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی اظهار کرد: نهایتاً ۱۰۴ هکتار زمین برای سال ۱۴۰۴ نیاز داریم که در حال حاضر ۳۰ هکتار زمین در اختیار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha