• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400092519835
  • خبرنگار : 50399

هزینه های روستا باید از روستا تامین شود

هزینه های روستا باید از روستا تامین شود

ایسنا/قم  نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها بخشی از درآمد فروش زمین‌های روستایی، هزینه روستا می‌شود، بر لزوم تغییر قانون طرح هادی روستایی با هدف اختصاص سهم بیشتری به مناطق روستایی تاکید کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در جلسه تبیینی و توجیهی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای قم در سالن همایش‌های شهرداری قم، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب استان در کمک به دهیاران کار خوبی را انجام می‌دهد اظهار داشت: این انصاف نیست که زمینی که توسط اداره‌کل منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن‌ استان قرار می‌گیرد، به یک باره با یک مبالغی به فروش رسیده و درصدی از آن نیز به بنیاد مسکن کشور فرستاده شود.

وی همچنین افزود: مقصر ما نمایندگان مجلس هستیم، باید قانون را اصلاح می‌کردیم که هر روستایی که زمین آن فروخته می‌شود، خرج همان روستا شود.

امیرآبادی در ادامه با یادآوری اینکه بخشی از درآمد ناشی از فروش زمین‌ها توسط بنیاد مسکن خرج روستا می‌شود گفت: بخشی از این درآمد برای حقوق کارمندان و افرادی که در بنیاد مسکن هستند، هزینه می‌شود، اگر بتوانیم قانون را تغییر دهیم، و بخش ناچیزی به بنیاد مسکن استان تعلق گیرد و بیشتر در روستاها خرج شود، خیلی بهتر است.

وی بنیاد مسکن را مسئول اجرای طرح هادی دانست و خاطرنشان کرد: این نهاد باید طرح هادی روستایی را اجرا کند، و مسئولیت آن را به فرمانداری‌ و استانداری واگذار نکند.

امیرآبادی ادامه داد: ما با جنگل‌خواری و کوه‌خواری و منابع طبیعی خواری از هر مقام و مسئولی باشد، مخالف هستیم، و جلوی آنها نیز می‌ایستیم، اما وقتی یک زمین، کاربری زراعی و کشاورزی ندارد، بنیاد مسکن می‌تواند آن را وارد محدوده روستایی کند.

وی تصریح کرد: در بخشی از زمین‌های روستاهای استان به دلیل خشکسالی و کم‌آبی امکان کشاورزی نیست، اما چون چسبیده به روستا است، قابلیت ساخت مسکن را دارند، که بنیاد مسکن باید این شرایط را برای روستاییان ایجاد کند و نمایندگان استان در مجلس نیز اعتبار آن را از طریق بنیاد مسکن کشور پیگیری می‌کنند، که طرح هادی روستایی به تاخیر نیفتد.

امیرآبادی همچنین با اشاره به اختلاف موجود بین اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن استان در خصوص آسفالت معابر روستایی گفت: تکلیف آسفالت برخی مسیرهای روستایی که مورد اختلاف بین این ۲ دستگاه است، باید مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha