• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400092519607
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

تحقیق و پژوهش دروازه ورود به خودکفایی، استقلال و اقتدار است

تحقیق و پژوهش دروازه ورود به خودکفایی، استقلال و اقتدار است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت روز پژوهش و فناوری گفت: تحقیق و پژوهش که به جای تقلید بی‌چون و چرا از افکار دیگران، خود اندیشه‌سازی را بارور می‌سازد در حقیقت دروازه ورود به خودکفایی، استقلال و اقتدار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در این پیام به مناسبت ۲۵ آذر روز پژوهش و فناوری با این کلام از مقام معظم رهبری که "کشور ما بدون حرکت در جاده گسترش دانش و گسترش پژوهش، امکان ندارد بتواند به نقطه مطلوب خودش دست پیدا بکند؛ مخصوص کشور ما هم نیست. کلید، دانش و پژوهش است" افزود: اندیشه‌ورزی، مطالعه، تحقیق و پژوهش در بررسی و واکاوی پدیده‌ها و مسایل، از ارکان اساسی سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست، چرا که بدون تشخیص نیازها و لحاظ ضرورت‌ها متناسب با اقتضائات زمان و مکان، نمی‌توان به اهداف و آرمان‌ها و نتایج مطلوبی دست یافت.

وی بیان کرد: تحقیق و پژوهش که به جای تقلید بی‌چون و چرا از افکار دیگران، خود اندیشه‌سازی را بارور می‌سازد، فعالیتی منظم و منطقی برای نیل به تصمیم‌گیری‌های خردمندانه در حل مسایل است که در حقیقت زیربنای توسعه به شمار رفته، باعث رشد شاخص‌های کلان تولید، اشتغال و ثروت می‌شود و در حقیقت دروازه ورود به خودکفایی، استقلال و اقتدار بوده و آینده درخشانی را برای هر جامعه به ارمغان می‌آورد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی با اتکا به پیشرفت‌های علمیِ مبتنی بر کار پژوهشیِ محققین و دانش‌پژوهان جوان و متعهد خود، توانسته در عرصه‌های متعدد پژوهش و تحقیق، به الگویی مناسب در بین کشورهای دنیا تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نمونه عینی آن که همین چند روز پیش رقم خورد، تحویل ۲ دستگاه روبات ایرانی جراحیِ از راه دورِ "سینا" به ۲ بیمارستان مطرح اندونزی است که حیرت دنیا را به همراه داشت و ثابت کرد؛ پژوهش‌های کاربردی لازمه پیشرفت در زمینه‌های تکنولوژی، صنعت، کشاورزی، پزشکی ، فرهنگ و سیاست است و هر جامعه‌ای که بتواند مبنا و زمینه تصمیم‌گیری‌های خود را بر تحلیل‌ها و اطلاعات پژوهشگران و محققان استوار نماید، به یقیق کارنامه‌ای درخشان‌تر و عملکردی قابل دفاع‌تر خواهد داشت.

قناعت افزود: اینجانب با تبریک هفته پژوهش به جامعه محققان، پژوهشگران، اندیشمندان، اساتید، نوآوران، برنامه‌ریزان و کارشناسان حوزه علم و دانش در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف به‌ویژه جوانان گام دوم انقلاب که در این عرصه حیاتی فعالند، سلامت و توفیق روزافزون همه این عزیزان را از ذات اقدس حضرت حق سبحانه و تعالی مسئلت دارم.

امید که بتوانیم با تکیه بر ظرفیت ارزشمند علم، دانش، تخصص و تعهد این بزرگواران، ضمن تحقق شعار هفته پژوهش امسال؛ "پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید"، کارهای پژوهشی را به عنوان یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در راستای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ذخایر بی‌نظیر استان و تجاری‌سازی محصولات ناشی از این پتانسیل‌های ارزشمند، تقویت نماییم و با همدلی، تعامل و هم‌صدایی برای رفع موانع از مسیر تولید و پشتیبانی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد خراسان جنوبی، گام‌های مؤثری برداریم و به این ترتیب راه‌های رسیدن استان به توسعه را هموارتر سازیم.

۲۰ تا ۲۶ آذر هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده و برنامه‌های این هفته در سال جاری با شعار "پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید" در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha