• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400092418965
  • خبرنگار : 50477

در یادواره شهدای درون مدرسه‌ای گنبدکاووس مطرح شد

روایت سجده های طولانی شهید «حسن آبشناس»/ دشمن به سراغ مدارس ما آمده است

روایت سجده های طولانی شهید «حسن آبشناس»/ دشمن به سراغ مدارس ما آمده است

ایسنا/گلستان نخستین یادواره شهید درون مدرسه ای دردبستان بیگ زاده گنبدکاووس با حضور جمعی از دانش آموزان، خانواده ها و رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد.

دکتر حسین کریمی اول امروز در نخستین یادواره شهید درون مدرسه ای شهرستان گنبدکاووس که در دبستان بیگ زاده این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه نقش دانش آموزان در اعتلای نظام اسلامی از آغازین روزهای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس تا امروز بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: وقتی حضرت امام خمینی (ره) در سال های نخستیین مبارزات علنی خود قیام علیه شاه را اعلام کرد عده ای خطاب به امام گفتند با کدامین سرباز میخواهی انقلاب را به فرجام و پیروزی برسانی که امام در جواب گفتند سربازان من در گهواره اند.

وی با بیان اینکه این سربازان در گهواره امام خمینی(ره) پیش قراولان انقلاب اسلامی شده و در تظاهرات علیه شاه ملعون شرکت می کردند، افزود: مدتی بعد همین دانش آموزان تبدیل شدند به رزمندگان پیشتاز جبهه های حق علیه باطل عده ای که به دلیل سن کمتر اجازه حضور نداشتند در پشت جبهه ها مشغول خدمت به رزمندگان شدند.

وصیت نامه های چندخطی که بهانه آخرین گفت و گوی ما بود

استاد دانشگاه و رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ما 36 هزار شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم، خاطرنشان کرد: امروز می خواهم دو خاطره از شهدای دانش آموز همین شهر و دیار را برایتان روایت کنم، دو شهیدی که از همین محله ها به جبهه ها رفته و در همجواری همین مدرسه زندگی می کردند.

کریمی اول شهید حسن آبشناس را یکی از نوجوانان برومند گنبدی دانست که در سنین دانش آموزی به جبهه ها اعزام شد و گفت: شهید آبشناس کسی بود که  سجده های طولانی اش در مسجد زبان زد بود و از اول نماز تا آخر نماز اشک می ریخت.

وی با بیان اینکه دومین شهید شهید حسن نادعلی از نوجونان محله اروند رود است، تصریح کرد: شهید نادعلی از جمله کسانی بود که در روز اعزام از او وصیت نامه گرفتم، وصیت نامه چند خطی که بهانه آخرین فرصت گفت و گوهایمان شد.

نقش معلمان در تربیت اعتقادی دانش آموزان بی بدیل است

جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با تاکید بر نقش بی بدیل معلمان در تربیت اعتقادی و رفتاری دانش آموزان، گفت: ما نباید از این دانش آموزان غافل شویم زیرا دشمن با تمام توان خود به سراغ کودکان و نوجوانان ما در مدارس آمده است.

کریمی اول بریده شدن سر جوانان پاسدار در جبهه ها توسط دمشن را واقعیت هایی دانست که نباید به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: امروز به حق مان خونها هم که شده شما باید بدانید که مهمترین وظیفه ی شما به عنوان معلم حفاظت از بچه ها و حفاظت از آرمانهای شهدا در نگاه و منش اعتقادی آنهاست.

به گزارش ایسنا این مراسم با حضور مسئولین، خانواده های معظم شهدا و دانش آموزان در محل مدرسه بیک زاده شهرستان گنبدکاووس با عنوان " در مسیر لاله ها" با رونمایی از تصویر و تمثال شهید شاخص این مدرسه شهید استواریکم «محمد عسکری» برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha