• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400092317883

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کیفیت خدمت رسانی به جامعه را افزایش می‌دهد

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کیفیت خدمت رسانی به جامعه را افزایش می‌دهد

ایسنا/البرز دبیر کمیته تحقیقات و فناوری شرکت آب منطقه ای البرز  تفویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه را موجب ارتقا کیفیت خدمات رسانی به جامعه و رفع مشکلات موجود در صنعت عنوان کرد.

توفیق سعدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و فراهم کردن زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی توسط جامعه علمی، برنامه بازدید اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های تهران، خوارزمی و جهاد دانشگاهی از طرح‌ها ، تاسیسات و مسائل آب شرکت آب منطقه ای البرز در تاریخ ۲۱ آذر ماه برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت شناخت و درک صحیح از مسائل به منظور ارائه راهکارهای عملی، لازم است پیش از آغاز هر گونه پژوهشی ، شناخت کافی و تعریف صحیح از مسئله توسط پژوهشگر صورت گیرد واین مهم با مشاهده و بازدید میدانی قابل حصول تر خواهد بود.

 سعدی افزود:  در این بازدید معرفی ظرفیت ها و چالش های آب استان به اساتید محترم دانشگاه انجام شد. بازدید کنندگان و کارشناسان شرکت به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و ‌راهکارها پرداختند.

وی به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت به عنوان  زمینه ساز رشد و شکوفایی ، اشاره کرد و گفت:  برگزاری بازدیدها و نشست های مشترک می‌تواند ضمن شفاف سازی چالش‌ها،  نقش کلیدی در همکاری اثربخش و موثرتر دانشگاه‌ها، رفع مشکلات موجود در صنعت و ارتقا کیفیت خدمات رسانی داشته باشد.

 وی افزود: به این ترتیب اساتید دانشگاه از نزدیک با مسائل و مشکلات آب آشنا می‌شوند و ایده های خود را به صورت کاربردی در انجام پژوهش‌ها به کار خواهندبرد.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب در حوزه پژوهش در کشور ، تدوین و ابلاغ دستورالعمل فرصت مطالعاتی اعضاء هیأت علمی در صنعت توسط وزارت علوم  در سال ۱۳۹۹ بود . در این فرصت مطالعاتی، اساتید دانشگاه دوره‌ای شش ماهه تا یکساله را در یکی از شرکت‌ها  برای شناخت مسائل صنعت می‌گذرانند و به پژوهش در ارتباط با موضوعی خاص می پردازند. بر همین اساس مهمترین دستاورد این دوره که درک و شناخت بیشتر از چالش‌ها است می تواند زمینه مشارکت کاربردی تر پژوهشگر و گروه‌های دانشگاهی را در آینده نزدیک فراهم کرده و  موجب افزایش بازدهی و دقت نتایج پژوهشی شود.

سعدی در پایان ضمن اعلام آمادگی و استقبال شرکت آب منطقه البرز  جهت دریافت ایده ها و پیشنهادات پژوهشگران ،از اعضاء محترم علمی دانشگاه ها که علاقه مند به گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در صنعت می باشند دعوت به همکاری کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک همکاری ها و ارتباط نزدیک با جامعه علمی شاهد ثمرات اثربخش و سودمند این همکاری باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha