• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400091713367
  • خبرنگار : 71573

برگزاری مجمع‌ عمومی انجمن صنفی داستان‌نویسان بعد از کش و قوس‌ها

برگزاری مجمع‌ عمومی انجمن صنفی داستان‌نویسان بعد از کش و قوس‌ها

نخستین مجمع عمومی انجمن صنفی داستان‌نویسان بعد از سراسری شدن و انتقاداتی که به هیئت مدیره انجمن وجود داشت، در دی‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، انجمن صنفی کارگری داستان‌نویسان استان تهران پس از نزدیک به دو سال پیگیری در آذرماه سال ۱۳۹۶ زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایران ثبت شد. این انجمن با هدف دور هم جمع کردن داستان‌نویسان حرفه‌ای ایرانی و توانمندسازی آن‌ها با حمایت‌های صنفی از قبیل خدمات حقوقی، بیمه، آموزش رایگان، وکالت در قراردادها، طرح بازنشستگی، صندوق رفاه، معرفی بین‌المللی نویسندگان و کتاب‌های ایرانی و غیره تأسیس شد. در آبان سال ۱۳۹۹ هم اعلام شد، طبق مصوبه انجمن‌های پدیدآورندگان هنری دولت مبنی بر تشکیل انجمن‌های صنفی گسترده کشوری زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی که در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید، انجمن صنفی داستان‌نویسان به زودی کشوری خواهد شد و داستان‌نویسان دارای شرایط عضویت از سراسر کشور می‌توانند در انجمن عضو شوند. اما با گذشت تقریبا دو سال انتقاداتی نسبت به وضعیت نیمه‌تعطیل این انجمن و برگزار نشدن مجمع عمومی آن وجود داشت و تعدادی از اعضای هیئت مدیره انجمن از سمت خود استعفا کرده بودند.

 آتوسا زرنگارزاده شیرازی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری داستان‌نویسان استان تهران، (مهرماه ۱۴۰۰) درباره برگزاری مجمع عمومی به ایسنا گفته بود:  انجمن در مرحله نهایی کشوری شدن قرار دارد و منتظر مجوز وزارت ارشاد و وزارت کار برای برگزاری مجمع عمومی هستنیم. اساسنامه کشوری انجمن به وزارت کار ارائه شده و باید آن‌ها تأیید نهایی خود را به اساس‌نامه داده و مجوز برگزاری مجمع‌ عمومی فوق‌العاده برای کشوری شدن را به ما بدهند؛ احتمالا ظرف یک ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد.

حالا با گذشت تقریبا دو ماه از این ماجراها انجمن صنفی داستان‌نویسان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن در ماه آینده و انتخابات هیئت مدیره و بازرسان، از اعضای محترم انجمن که قصد دارند در انتخابات هیئت مدیره یا بازرسان انجمن نامزد شوند، درخواست می‌شود نام، مشخصات و رزومه‌ خود را برای تکتم توسلی ارسال کنند.

 بر اساس این اطلاعیه، این مجمع روز چهارشنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰) از ساعت ۹ صبح  در باغ کتاب واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از مدرس، خروجی کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

 همچنین در این اطلاعیه آمده است: از تمام اعضای انجمن دعوت می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسه مجمع عمومی و فوق‌العاده انجمن شرکت کنند. با توجه به همه‌گیری کرونا، شرکت در مجمع به صورت مجازی، امکان‌پذیر است و سازوکار حضور مجازی در مجمع، متعاقباً اعلام خواهد شد. طبق اساسنامه انجمن، در صورتی‌که حضور اعضا به حد نصاب نرسد، تشکیل مجمع امکان‌پذیر نخواهد بود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha