• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400091712988
  • خبرنگار : 71573

مروری بر رمان «وایولت»

رفاقت، دروغ، جنایت

رفاقت، دروغ، جنایت

رمان «وایولت» نوشته سوسی(اس.جی.آی) هالیدی با ترجمه حسین مسعودی آشتیانی منتشر شده است. مترجم در مروری بر این کتاب از «رفاقت، دروغ، جنایت» نوشته است.

به گزارش ایسنا، حسین مسعودی آشتیانی، مترجم کتاب در مروری کوتاه بر این کتاب که با قیمت ۵۳ هزار تومان در نشر «ت» منتشر شده، نوشته است: «دوست کری به صورتی تصادفی دچار مصدومیت شده و نمی‌تواند او را در سفر دور دنیا که با هم برنامه‌ریزی کرده بودند، همراهی کند پس کری به تنهایی راهی سفر می‌شود. وایولت نیز پس از جدایی از دوست پسرش در تایلند، تنها سفر می‌کند. او مصرانه به دنبال تهیه بلیط قطار سریع‌السیر سیبری است ولی بلیطی پیدا نمی‌کند.

وقتی این دو نفر یکدیگر را در هتل پکن ملاقات می‌کنند کری با تصمیمی ناگهانی از وایولت دعوت می‌کند جایگزین بهترین دوستش در این سفر شود.

پس از چند روز همراهی با یکدیگر، رابطه دوستی آن‌ها تبدیل به نوعی رفاقت می‌شود. ولی در ادامه راه، کم کم شواهدی رخ می‌نمایند که نشان می‌دهد یکی از این دو نفر آن‌کسی که تابه‌حال نشان داده است نیست.

«وایولت» تریلری روانشناسانه-جنایی از جی اس آی هالیدی، نویسنده بریتانیایی‌تبار است که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این ژانر در سایت آمازون در سال ۲۰۱۹ بوده است. ماجرایی پرکشش از روابط عجیب دو زن که در شرایطی متفاوت با هم آشنا می‌شوند، رفاقت می‌کنند و در سفری طولانی کم‌کم جنبه‌هایی از شخصیت خود را برملا می‌کنند که فرجامی جز فاجعه ندارد.

هالیدی که مدرس داستانویسی نیز هست، بیش از هفت رمان در ژانر تریلر نوشته و داستان‌های کوتاه او نیز برنده جوایز مختلف ادبی در بریتانیا شده‌اند. اما تفاوتی که «وایولت» با دیگر آثار او دارد در تجارب واقعی است که هالیدی به همراه همسرش در قطار سریع‌السیر سیبری داشته است. سفری که در آن تصمیم بر آغاز رمان‌نویسی گرفت:

«در سال ۲۰۰۶ به همراه همسرم جمی سفری به دور دنیا داشتم که روزهایی از آن در قطار سریع‌السیر سیبری گذشت. در قطار اثر درخشان استیفن کینگ، درباره نوشتن، را خواندم و تصمیم گرفتم رمان‌نویسی را شروع کنم. «وایولت» کتابی نبود که اولین کارم باشد و تا زمان چاپ آن پنج رمان دیگر نوشته بودم اما از همان روز اول معلوم بود که این سفر روزی تبدیل به یکی از داستان‌های من خواهد شد و آن روز بالاخره رسید و «وایولت» شد همان کار.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha