• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400091309753
  • خبرنگار : 50469

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان خبر داد:

اجرای بیش از ۳۰۰۰ برنامه در سال ۱۳۹۹ / فعالیت ۴۷ انجمن و کمیته ورزش‌های همگانی در ایلام

اجرای بیش از ۳۰۰۰ برنامه در سال ۱۳۹۹ / فعالیت ۴۷ انجمن و کمیته ورزش‌های همگانی در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان ایلام گفت: در سال ۹۹ حدود ۳۱۵۹ برنامه حضوری و آنلاین توسط هیئت اجرا شد و خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های خودجوش مردم در سطح شهر و استان فراهم است.

«سعید خسروی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هیئت همگانی یکی از بزرگ ترین هیئت‌ها در سطح استان است که در دو سال اخیر با کرونا درگیر بوده و به دلیل کرونا که فعالیت در فضاهای بسته امکان‌پذیر نبود، هیئت رسالت خود دانست مردم را به فضای باز دعوت کند.

وی از چندین ایستگاه فعال در سطح استان خبر داد و گفت: در سال ۹۹ حدود ۳۱۵۹ برنامه حضوری و آنلاین توسط هیئت اجرا شد و خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های خودجوش مردم در سطح شهر و استان فراهم است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان ایلام با بیان اینکه ۷۶ انجمن و کمیته در فدراسیون ورزش‌های همگانی وجود دارد که ۴۷ مورد از آن‌ها در استان ایلام فعال و در حال گسترش است، تصریح کرد: در سال گذشته و امسال در چندین کمیته رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده‌ایم و حدود ۱۵۰ تا۲۰۰ برنامه در سال برگزار می‌شود که به دلیل کرونا در مدت همه‌گیری با جمعیت کمتری برگزار شد.

خسروی‌نژاد از رضایت ۷۵ درصدی مخاطبان از  برنامه‌های هیئت  بر اساس نظرسنجی صداوسیما خبر داد و گفت: ورزش همگانی دارای رشته‌های عمومی و تخصصی است که در رشته‌های تخصصی جوانان استان توانسته‌اند کسب عناوینی در کشور داشته باشند و همچنین ما سعی کردیم در دوران کرونا در کنار مردم باشیم.

وی با بیان اینکه فقط در رشته‌هایی فعال نیستیم که زیرساخت‌های لازم برای اجرای کردن این رشته‌ها نداریم، تصریح کرد:ساختار هیئت به این شکل است که ۲۲نفر در کمیته اصلی در حوزه آقایان و بانوان و ۲۰ کمیته مستقل نیز در حوزه های مختلف وجود دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان ایلام از عضویت ۵۰۰۰  نفر در هیئت به صورت فعال و بیمه شده خبر داد و گفت: اخیرا طرحی در خصوص اجرای ورزش به صورت محله‌ای ابلاغ شده که در حال رایزنی برای اجرای آن هستیم.

خسروی‌نژاد تعداد باشگاه‌های فعال ورزشی را ۹۳ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد باشگاه ۶۰ مورد متعلق به بانوان، ۵مورد متعلق به آقایان و۲۹ مورد مشترک آقایان و بانوان است.

وی تعداد مربیان فعال دارای کارت را ۱۱۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد۸۵۰ نفر خانم و ۳۰۰ نفر آقا هستند و همچنین تعداد داوران فعال کارت دار ۲۳۰ نفر است که از این تعداد ۱۵۰نفر خانم و ۸۰ نفر آقا هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان ایلام از فعالیت۱۲ هیئت در شهرستان‌های استان خبر داد وگفت:بیش‌ترین منابع مالی ما از طریق اداره ورزش و جوانان تامین می‌شود و در مواقعی نیز فدارسیون در بحث برگزاری برنامه‎‌ها مساعدت‌هایی انجام می‌دهد.

خسروی‌نژاد بودجه استانی هیئت در سال ۱۴۰۰ را در حدود ۲۰۰میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در کنار این بودجه کم اسپانسرهایی مثل سپاه، شهرداری، پوشاک خانواده و یکی از نمایندگی‌های همراه اول استان کمک کننده به هیئت هستند.

وی با بیان اینکه۸۰ درصد بودجه را از طریق اداره ورزش و جوانان استان دریافت می کنیم،گفت: چشم به راه مساعدت‌های اداره ورزش و جوانان استان،فدراسیون مربوطه و اسپانسرها هستیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان ایلام ادامه داد: در خصوص استعداد یابی در رشته های همگانی و عمومی رقابتی در سطح کشور برگزار نمی‌شود ولی در رشته های تخصصی مانند آمادگی جسمانی مسابقات انتخابی و استانی داریم که به منزله همان استعداد یابی است.

خسروی‌نژاد با بیان اینکه رسالت ورزش کارکنان ادارات نیز بر عهده این هیئت است که این نیازمند این  است که ادارات با هیئت وارد تفاهم نامه شوند تا هم کارکنان بی‌نصیب نشوند و هم ما از رسالتمان دور نشویم که در این عرصه آموزش و پرورش می‌تواند کمک کننده خوبی برای ما باشد و با کمک مدارس می‌توانیم فعالیت‌هایی در سطح محلات داشته باشیم، تصریح کرد: هیئت در نظر دارد در استادیوم تختی برای هر رده سنی مربی و ورزش مخصوص خود را ارائه دهد که این نیازمند منابع مالی کافی و حمایت مسولین استان است و اگر این حمایت اتفاق بیفتد ما قول می‌دهیم در ۱۰ نقطه در شهر ایلام و هر شهرستانی یک یا دو ایستگاه رایگان برای مردم ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha